اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان:

همدان قابلیت تبدیل به قطب اصلی ورزش اسکی کشور را دارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: همدان قابلیت تبدیل به قطب اصلی ورزش اسکی در کشور را دارد.

همدان قابلیت تبدیل به قطب اصلی ورزش اسکی کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدعبدی افتخاری بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح پیست اسکی ارس‌باران در مجتمع تفریحی توریستی گنجنامه اظهار داشت: این پیست دومین پیست اسکی در استان همدان است.

وی با بیان اینکه بر مبنای طرح آمایش سرزمین، استان همدان مجموعه مناسبی برای توسعه کوهنوردی و اسکی دارد، یادآور شد: در سال 87 پناهگاه قله یخچال افتتاح شد و پس از آن نیز پناهگاه کرکس در دامنه قله کرکس اسدآباد به افتتاح رسید که ظرفیت پذیرش 100 نفر را دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اجرای طرح بازسازی و ترمیم میدان میشان همدان نیز گفت: در ادامه این روند، اجرای پروژه پناهگاه قله کلاغلان با ظرفیت 400 نفر آغاز شد که امیدواریم در سال آینده به بهره برداری برسد چرا که در صورت بهره‌برداری، این پروژه به سد کمپینگ اردوهای ملی تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به آماده‌سازی ظرفیت‌های کوهنوردی و اسکی در سال جاری در استان همدان نیز گفت: در دهه فجر امسال صعود زمستانه بالغ بر هزار کوهنورد را در برنامه داشتیم که اجرا و محقق شد.

افتخاری با اشاره به وضعیت مسافت همدان به مرکز کشور به میهمان‌نوازی مردم استان اشاره کرد و اذعان داشت: بر مبنای ظرفیت‌های موجود در امر کوهنوردی و اسکی در استان همدان، می‌توان آینده و چشم‌انداز رفیعی را در این حوزه برای همدان نظاره‌گر بود.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های موجود، استان همدان می‌تواند دارای بالغ بر 20 پیست استاندارد باشد، تأکید کرد: با نگاه ویژه استاندار همدان به بخش ورزش، امیدواریم مقدمات استاندارد شدن پیست تاریک دره همدان نیز طی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه در راستای احداث پیست بخش خصوصی بیش از پیش باید وارد کار شود، افزود: همدان می‌تواند قطب اصلی ورزش اسکی در غرب کشور باشد.

وی همچنین بر لزوم توسعه نگاه بر حیطه ورزش استان همدان صحه گذاشت و تأکید کرد: توسعه توریسم ورزش در استان همدان می‌تواند رویدادی فراملی داشته باشد.

افتخاری اظهار داشت: در راستای توجه همه جانبه به امر ورزش و ظرفیت‌های موجود در حوزه ورزش استان همدان می‌توان امر جذب گردشگران علاقمند به این حوزه را نیز بیش از پیش ارتقا داد که این مهم باید مورد توجه باشد.

وی در پایان ورود سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی به ورزش استان را گامی ارزشمند در راستای تحقق اهداف ترسیم شده توریسم ورزشی در استان همدان قلمداد کرد.

انتهای پیام/89004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول