اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کهنوج:

اصلاح الگوی مصرف لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه کهنوج گفت: مدیریت مصرف یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است و الگوی مصرف فعلی در کشور باید به سمت الگوی مصرف اسلامی حرکت کند.

اصلاح الگوی مصرف لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کهنوج اظهار داشت: سال 92 با همه تلخی‌ها و خوشی‌هایش به خط پایان نزدیک شد و ما مسافران زمان را یک ایستگاه دیگر به مقصد نهایی نزدیک‌تر کرد.

وی بیان داشت: قطعا بهترین اعمال در این روزها محاسبه نفس، غبارروبی دل‌ها و زدودن کدورت‌ها و ایجاد آمادگی برای ورود به سال جدید است و همان‌طور که سال تجدید می‌شود باید یک تغییری در اشخاص پیدا شود.

امام جمعه کهنوج تصریح کرد: خانه‌دار شدن 5 هزار مددجوی کمیته امداد طی یک سال با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان در جنوب کرمان جای تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات کمیته امداد، همکاری بانک‌ها و همه مسئولانی دارد که در این زمینه تلاش کردند.

وی عنوان کرد: اشتون در سفر خود به ایران به غیر از دیدار با مقامات رسمی کشور چند ملاقات غیررسمی و خارج از عرف سفرهای دیپلماتیک نیز انجام داده بود که یکی از این دیدارها ملاقات با یکی از محکومان امنیتی کشور بود.

افشارمنش عنوان کرد: غربی‌ها به دنبال بهانه‌هایی جدید هستند از جمله مسئله حقوق بشر و تروریسم در ایران و زنده کردن فتنه‌گران 88 که با حضور گسترده مردم در 9 دی ماه منزوی شده بودند و همچنین اظهارات مداخله‌گرایانه دبیرکل سازمان ملل و گزارش واهی او از نقض حقوق بشر در ایران نیز از جمله آن است.

امام جمعه کهنوج گفت: از نکات مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که از دشمنی دشمنان نباید غفلت کرد و به آنها اعتماد نشود و مرزهای خود را به روی دشمنان باز نکنیم.

وی افزود: در شرایط جنگ اقتصادی همه آحاد مردم وظایفی دارند که با اجرای آن وظایف نه‌ تنها آسیب‌پذیری اقتصاد در شرایط تحریم دشمن به صفر می‌رسد، بلکه موجب شکوفایی و رشد اقتصادی نیز می‌شود.

افشارمنش اظهار داشت: مسئله مدیریت مصرف یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است، یعنی مصرف متعادل و پرهیز از اسراف و تبذیر، اسراف به معنی تجاوز از حد و تبذیر به معنای ریخت و پاش هر دو به لحاظ اسلامی رفتاری ناپسند و مذموم است.

وی با بیان دوری از مدگرایی بیان داشت: مدگرایی را می‌توان، حالتی از مصرف‌گرایی در نظر گرفت که وابستگی بیشتری از محصولات وارداتی را به دنبال دارد، بنابراین مدگرایی نه‌تنها تبعات منفی مصرف‌گرایی را برای جامعه دارد، بلکه وابستگی به واردات را تشدید می‌کند.

افشارمنش خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف زمانی تحقق پیدا می‌کند که الگوی مصرف فعلی به سمت الگوی مصرف اسلامی حرکت کند و مهم‌ترین قدم برای اصلاح نظام اقتصادی الگوی مصرف است و حاکمیت مصرف‌کننده بر اقتصاد یک امر عقلایی است.

انتهای پیام/80031/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول