اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهربابک تاکید کرد

اقتصاد مقاومتی راهی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی

رئیس شورای شهر شهربابک گفت: اقتصاد مقاومتی و مشارکت مردمی راهی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

اقتصاد مقاومتی راهی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی

محمد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهربابک با اشاره به وظایف شهروندان در مورد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: واژه اقتصاد مقاومتی برای نخستین بار در شهریور 1389 در دیدار مقام معظم رهبری با کارآفرینان مطرح شد.

 محمودی بیان داشت: از دیدگاه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاو‌متی، اقتصادی است که در شرایط فشار، تحریم، دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید دشمنان می‌تواند رشد و شکوفایی کشور را تامین کند.

وی اذعان داشت: به فرموده رهبری اقتصاد مقاومتی به اقتصادی ‌اطلاق می‌شود که پایه‌های اقتصادی کشور را مستحکم و غیر‌قابل نفوذ کند و بتواند در مقابل توطئه‌های دشمن مقاومت کنند‌.

محمودی تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی مردم جایگاه ویژه‌ای دارند، یعنی بخش خصوصی نقش مهمی را در اقتصاد بر عهده دارد و که باید مردم را مشارکت داد و به طور جدی با مفاسد اقتصادی مبارزه کرد.

وی در مورد بخش‌هایی تاثیرگذار در حمایت از اقتصاد مقاومتی گفت: به طور کلی بخش‌های تولیدی اثر ویژه‌ای دارند و در حقیقت یکی دیگر از ارکان اقتصاد مقاومتی ‌حمایت از تولید ملی است.

محمودی خاطر نشان کرد: باید واحد‌های کوچک و متوسط اقتصادی فعال شوند، در تولید تنها تکیه بر واحد‌های بزرگ اقتصادی نمی‌تواند شکوفایی مورد نظر اقتصادی را به بار آورد.

وی بیان داشت: از سویی مردم هم باید با حمایت خود‌ از تولیدات داخلی استقبال کنند و مبنای مصرف ما باید بر تولید ملی پایه‌ریزی شود.

رئیس شورای شهر شهربابک در مورد اینکه راه‌کارهای مهم و مدیریت مصرف در اقتصاد مقاومتی چگونه و توسط چه نهادهایی طرح‌ریزی می‌شود، گفت: توجه ویژه به مدیریت مصرف در اقتصاد مقاومتی یک مسئله مهم است.

وی ابراز داشت: باید با فرهنگ‌سازی ‌جلوی بسیاری از اسراف‌ها و زیاده‌روی‌ها گرفته ‌شود و از سویی تمام‌ ارگان‌ها‌، نهاد‌ها‌، سازمان‌های دولتی و غیر‌دولتی باید با صرفه‌جویی‌های مؤثر از اسراف بپرهیزند.

محمودی گفت: رسانه‌ها نیز در زمینه فرهنگ صحیح مصرف اطلاع‌رسانی کنند و این مسئله به عنوان یک موضوع مهم مورد توجه همه مسئولین و مردم قرار گیرد.

وی در پاسخ به اینکه شورای اسلامی و شهردا‌ری در این زمینه چه اقدامی می‌توانند در تحقق این رهنمود داشته باشند، ابراز داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری به عنوان دو نهاد مردمی مصمم به تحقق عملی فرمایشات مقام معظم رهبری به طور عملی هستند و باید فارغ از هر نوع شعار به این مهم عینیت ببخشند.

محمودی گفت: ما بر این باوریم که ابتدا باید نقش خود را در تحقق این مهم بشناسیم و در این راستا کارگروهی در شورای اسلامی شهر و شهرداری تشکیل می شود، دیدگاه ما در این زمینه ساماندهی یک حرکت جهاد‌گونه بر مبنای فرامین مقام معظم رهبری است.

وی عنوان کرد: آموزش نیروی انسانی شاغل در شهرداری‌، استفاده صحیح از منابع در اختیار و به کارگیری رسانه‌ها‌، جلوگیری از کارهای تکراری و دوباره کاری‌ها‌، مدیریت زمان و نیروی انسانی‌، حرکت بر اساس برنامه و جلوگیری از تصمیمات آنی و هیجانی از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار شورای اسلامی شهر و شهرداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/80023/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول