اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خطبه‌های نماز جمعه عنوان شد

تقدیر امام جمعه موقت باشت از خدمات کمیته امداد به محرومان شهر

امام جمعه موقت باشت از تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی باشت در راستای خدمت به محرومان تقدیر کرد.

تقدیر امام جمعه موقت باشت از خدمات کمیته امداد به محرومان شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌الاسلام سید حبیب بلادی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت با توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پیروی از اوامر و دستورات الهی، اظهار داشت: تقوای الهی مایه سعادت و خوشبختی انسان در دنیا و آخرت است و هرکسی که خواهان رسیدن به تعالی و رضایت الهی بوده باید در راستای تقوای الهی عمل کند.

امام جمعه موقت باشت در سخنان خود در خطبه نخست با اشاره به حدیث معراج افزود: حدیث معراج سخنانی میان خداوند متعال و رسول اکرم است و در آن پیامبر نسبت به نکوهش دنیا و اهل دنیا سفارش شده است.

وی با نقل روایتی از امام صادق خطاب به یکی از شاگردان در خصوص تکبر در دنیا ادامه داد: ای محمد بن مسلم تواضع و خشوع در رفتار و برخورد خود به خرج بده و آنگاه که محمد بن مسلم با در اختیار داشتن ثروت بسیار در جلوی مسجد به فروختن خرما مشغول شد و مورد نکوهش افراد و یارانش مواجه شد در پاسخ به صحابه‌اش گفت که اگر این کار من با توجه ثروت من هم‌خوانی ندارد اما این خضوع نشانه‌ای بر شیعه امام صادق بودن است.

خطیب موقت جمعه باشت در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی از باقرپور رئیس کمیته امداد امام خمینی باشت که در سخنان قبل از خطبه‌ها گزارشی از عملکرد این نهاد ارائه داد تقدیر و تشکر کرد و تلاش و زحمات آن‌ها را در کمیته امداد امام خمینی و در راستای دستگیری از نیازمندان تا خودکفایی کامل خدمت به خلق دانست.

بلادی اذعان کرد: عظمت حضرت فاطمه‌الزهرا به اندازه‌ای است که عامل نجات بشر در روز قیامت برشمرده شده است بانویی که برای رسول اکرم همانند مادری بود در حالی که حق دختری را بر پدر ادا می‌کرد و به همین دلیل ام‌ابیها نام گرفت و حال ما شیعیان باید در عظمت آن حضرت بیاندیشیم و مراقب رفتارمان باشیم مبادا با رفتاری ناشایست نارضایتی مادر سادات را برای خود سبب شویم.

وی با نقل حدیثی از حضرت زهرا گفت: آن حضرت فرموده است در این دنیا سه چیز برای من محبوب است، تلاوت قرآن، نگاه کردن به چهره نورانی رسول‌الله و انفاق در راه خداوند متعال.

امام جمعه موقت باشت در ادامه با اشاره به مناسبت‌های در پیش‌رو به وفات شاعره ایران پروین اعتصامی اشاره کرد و پیشاپیش 29 اسفند روز ملی صنعت نفت را گرامی ‌داشت.

انتهای‌ پیام/82017/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول