اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارشاد نوشهر خبر داد

تشکیل کمیته هنرمندان زائر شهدا در نوشهر

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر از تشکیل کمیته هنرمندان زائر شهدا از بین اقشار مختلف فرهنگ و هنر در سال 93 در این شهر خبر داد.

تشکیل کمیته هنرمندان زائر شهدا در نوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، بابک شمس‌ناتری شامگاه پنج‌شنبه در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا در این شهرستان اظهار داشت: روز شهدا و نامگذاری این روز نگاه ارزشمندی است که به هر حال در تاریخ به وجود آمد و در جمهوری اسلامی ایران نیز به ثبت رسید.

وی افزود: این نامگذاری بدان جهت بود که بنیاد شهید به فرمان حضرت امام در 22 اسفند 1358 تاسیس شد و براساس مصوبه شورای عالی فرهنگی روز بزرگداشت شهدا در تاریخ و تقویم کشور مان به ثبت رسید اما این نامگذاری نباید سبب سلب تعهد از ما شود که فقط به 22 اسفند اکتفا کنیم.

شمس‌ناتری تصریح کرد: هر روز ما باید روز شهدا باشد و با یاد شهدا و ایثارگری آنها به خودیابی برسیم، شهدایی که جان دادند تا امروز ایران اسلامی مقتدر و باعظمت در عرصه‌های مختلف بدرخشد.

وی بیان کرد: کسی که در جمهوری اسلامی ایران مسئولیت دارد باید این ایثارگری‌های شهدا را همیشه به یاد داشته باشد و هر روز باید روز تکریم و تجلیل از شهدا باشد.

این مسئول اظهار داشت: احساس می‌کنم شهدا بزرگ‌ترین تلنگر زندگی ما هستند که از جنس مقاومت ،شهامت و شهادت می‌باشند و این نامگذاری چقدر با ارزش و اهمیت است، با ارزش از این جهت که می‌بینیم فرهنگ ایثار و شهادت پایدار است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر خاطرنشان کرد: در شهرستان نوشهر پنج شهید هنرمند داریم و در همین راستا یکی از برنامه‌ها با همکاری بنیاد شهید و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر و کانون بسیج هنرمندان در نوشهر این است که در مناطق مختلف با توجه به گستره وسیع جغرافیایی نوشهر هر ماه به دیدار خانواده معظم شهدا برویم تا این دیدارها تنها به روز شهدا اکتفا نشود.

وی با تاکید بر اینکه در سال 93 برنامه‌های مدونی داریم ابراز کرد: خود را مدیون شهدا می‌دانیم و اگر امروز جایگاه و مسئولیتی داریم مطمئنا به واسطه ایثار و دلاوری‌های کسانی است که برای این نظام و انقلاب جان خود را فدا کردند.

این مسئول گفت: از اصحاب فرهنگ و هنر می‌خواهیم که الگوهای بزرگ که از خود ما هستند و کمک‌کننده هستند تا ما در مسیر توسعه فرهنگ و هنر گام‌های متعهدانه برداریم را برگزینیم.

شمس‌ناتری افزود: امروز که دغدغه مقام معظم رهبری، دغدغه فرهنگی است می‌توانیم الگوهای خود را از شهدای خودمان که اهالی فرهنگ و هنر بودند و رفتند و جاویدان شدند و راهشان عالی است انتخاب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کمیته هنرمندان زائر شهدا را از بین اقشار مختلف فرهنگ و هنر در سال 93 در نوشهر تشکیل می‌دهیم تا بدین طریق در طول سال 93 هر ماه در سه منطقه شهر نوشهر، بخش مرکزی و بخش کجور با خانواده‌های معظم شهدا دیدار کنیم.

انتهای پیام/86019/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول