اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید مازندران:

16هزار اسناد مربوط به شهدا در مازندران جمع‌آوری شد

مدیرکل بنیاد شهید مازندران گفت: 16هزار و 400 اسناد مربوط به شهدا در مازندران جمع‌آوری شد.

16هزار اسناد مربوط به شهدا در مازندران جمع‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عباسعلی رضایی ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان مازندران اظهار داشت: مقرر شد که قبل از برگزاری هر جلسه‎‌ای استانی بخشی از یک وصیت‌نامه شهید قرائت شود.

وی در ادامه تصریح کرد: روز 22 اسفند هر سال به نام روز شهید در تقویم کشور ثبت شد و این موضوع مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور است.

مدیرکل بنیاد شهید استان مازندران در ادامه تعداد شهدای استان مازندران را بیش از 10 هزار و 400 شهید اعلام کرد و گفت: دو خانواده شهید استان مازندران چهار فرزندشان را به انقلاب اسلامی تقدیم کردند.

وی اضافه کرد: 30 خانواده مازندرانی سه فرزند خویش و نیز 342 خانواده دو شهید خویش را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردند.

رضایی در ادامه گفت: 117 خانواده دارای تنها فرزند ذکور و نیز هشت خانواده تک فرزند نیز در مازندران فرزنداشان را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردند.

این مسئول تاکید کرد: وظیفه ما این است که شهدا را به معنای واقعی معرفی کنیم و تنها راه حفظ انقلاب اسلامی ایران زنده نگه‌داشتن فرهنگ شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید در مازندران خاطرنشان کرد: وظیفه بنیاد شهید اشاعه فرهنگ شهادت و نشر آن در جامعه است و عظمت اقدامات انجام شده ایثارگران در برابر خدمات مادی که ارائه می‌شود قابل قیاس نیست و بیشتر در محافل از ارائه گزارش کار و اقدامات انجام شده برای خانواده‌های ایثارگر خوداری می‌کنم و معتقدم که نوکر خانواده‌های شهدا هستم.

این مسئول مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه بنیاد شهید مازندران را جمع‌آوری بیش از 16 هزار و 400 سند از آثار و دست‌نوشته‌های شهدا خبر داد و گفت: این آثار در قالب 425 هزار برگ جمع‌آوری و به صورت دیجیتال جمع‌آوری شد.

وی اضافه کرد: آثار جمع‌آوری شهدا مازندرانی در مرکز اسناد این سازمان در ساری موجود است که قابل بازدید برای عامه مردم است.

رضایی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه رسانه برای اشاعه فرهنگ شهادت اشاره کرد و گفت: 90 قسمت نمایشنامه رادیویی با همکاری رسانه ملی در مازندران تولید شد.

وی در ادامه به ساخت 12 کلیپ، انیمیشن، سه فیلم بلند، 38 فیلم مستند و 27 فیلم داستانی کوتاه با موضوع شهادت نیز اشاره کرد و گفت: مستند داستانی ننه صنوبر به‌زودی از شبکه طبرستان پخش می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران دیگر اقدامات انجام شده در حوزه ترویج فرهنگ شهادت را جمع‌آوری بیش از 19 هزار فایل صوتی شهدا اعلام کرد و گفت: جمع‌آوری فایل صوتی شهدا با همکاری کنگره شهدای استان مازندران انجام شد.

این مسئول در ادامه از همکاری بنیاد شهید مازندران با دانشجویانی که پایان‌نامه دانشجویی آنها در حوزه فرهنگ و شهادت تنظیم شود خبر داد و گفت: همه تلاش و دغدغه ما این است که فرهنگ شهادت در کشور نهادینه شود.

رضایی به اقدامات انجام شده این سازمان برای بازسازی گلزار شهدا در مازندران اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است که تا پایان سال‌جاری 56 درصد گلزارهای شهدای مازندران را ساماندهی کنیم.

وی خواستار برجسته کردن روز 22 اسفند به نام روز شهید در کشور توسط رسانه‌های مازندران شد و گفت: در این روز همه مدیران کل استان مازندران در گلزار شهداء ساری حاضر می‌شوند.

مدیر کل بنیاد شهید مازندران ساخت المان شهدا و یادمان‌های مربوط به شهدا را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام این سازمان برای ترویج فرهنگ شهادت اعلام کرد و از تاخیری که در تکمیل پروژه گلزار شهدا در برخی از شهرهای استان مازندران به وجود آمد از خانواده‌های شهدا عذرخواهی کرد.

انتهای پیام/86004/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول