اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

راهیان نور؛ راهی زلال مملو از توشه‌ معنوی

اردوهای راهیان نور، توشه‌ای پر از معنویت برای دانشجویان و بهترین گزینه روی میز در برابر دشمنان است.

راهیان نور؛ راهی زلال مملو از توشه‌ معنوی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، هر ساله با فرا رسیدن اسفندماه تکاپوی عجیبی بین دانشجویان می‌افتد تا خود را برای یک سفر معنوی و روحی بزرگ آماده کنند.

سفری که میزبانانش شهدای پاک و جان باخته‌ای هستند که در بهترین دانشگاه انسانیت به تحصیل پرداخته و با شهادت نمره قبولی دریافت کردند.

شهدایی که با رفتنشان بزرگ‌ترین درس آزادگی و غیرت را به ما آموختند و اکنون دانشجویان امروز در پی یافتن راه و رسم عاشقی دانشجویان دیروز، رهسپار راهی پر از نور و معرفت می‌شوند تا با نوشیدن جرعه‌ای ناب از این معرفت، مسیر زندگی خود را تا رسیدن به مقصد نهایی این گونه طی کنند.

در استان همدان نیز همانند سایر استان‌ها اردوهای راهیان نور با استقبال خوب دانشجویان در روزهای آخر سال برگزار می‌شود که امسال این اردوها از هشتم اسفندماه با اعزام کاروانی از خواهران و برادران دانشجوی دانشگاه پیام نور همدان کلید خورد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان همدان در این خصوص به فارس گفت: در برگزاری اردوی راهیان نور بیشتر به دنبال بالا بردن کیفیت کارها و آشنایی دانشجویان در خصوص ایثار و شهادت هستیم.

ایوب حضرتی اظهار داشت: از هشتم تا 27 اسفندماه جاری تعداد 20 کاروان دانشجویی از استان همدان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: در این اردوها سعی شده با برپایی کتابخانه سیار کتاب‌هایی با موضوع رزمندگان و خاطرات آنان در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان افزود: مسابقه عکس، مستندسازی و مواردی از این قبیل از جمله دیگر برنامه‌هایی هستند که در این اردوها برگزار می‌شود تا دانشجویان بهتر با فضا و مناطق عملیاتی آشنا شوند.

در ادامه، مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا نیز به اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این اردوها، آشنایی جوانان و دانشجویان با دفاع مقدس است.

مهرداد نجفی اظهار داشت: دانشجویان با بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و فضای حاکم در این مناطق و همچنین شهدای این سرزمین، فضای اکنون جامعه را با فضای دیروز آن مقایسه کرده و علاوه بر درک صحیح از جامعه به بصیرت و بینش عمیقی دست می‌یابند.

وی تصریح کرد: اردوی راهیان نور دانشگاه بوعلی سینا طی دو دوره از 19 تا 23 و همچنین 24 تا 28 اسفندماه جاری و در قالب 14 کاروان و حضور 480 دانشجوی خواهر و برادر برگزار می‌شود.

مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا افزود: دانشجویان در این اردوها از مناطق عملیاتی جنوب کشور از جمله اروندکنار، شلمچه، کربلای 4، هویزه، هور، طلائیه، معراج، کانال کمیل، فکه، فتح‌المبین و دوکوهه بازدید می‌کنند.

نجفی اظهار داشت: در این کاروان‌ها روحانی و مداح نیز حضور دارند که دانشجویان از حضور آنان بهره می‌گیرند.

در ادامه مسئول کاروان راهیان نور دانشگاه آزاد اسلامی مرکز همدان نیز گفت: تعداد 300 برادر و خواهر دانشجو در قالب 9 کاروان و طی دو دوره از 16 تا 19 و 22 الی 25 اسفندماه جاری از این دانشگاه از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید به عمل می‌آورند.

سید صادق سجادی افزود: دانشجویان در این اردو از مناطقی چون منطقه عملیاتی والفجر 8، بیمارستان امام حسین(ع)، دوکوهه، طلائیه، هویزه، دهلاویه و پادگان چهارم شکاری دزفول دیدن خواهند کرد.

وی اظهار داشت: داخل اتوبوس‌ها برنامه کتابخوانی سیار با محوریت سبک زندگی شهدا و ائمه(ع) و بصیرت‌افزایی برگزار شده و همچنین فیلم‌هایی از جشنواره فیلم عمار به نمایش گذاشته می‌شود.

سجادی در خصوص هدف اردوهای راهیان نور نیز گفت: ارائه سبک زندگی و بصیرت شهدا به دانشجویان از جمله مهمترین اهدافی است که در این اردوها به آن پرداخته می‌شود.

مسئول کاروان راهیان نور دانشگاه صنعتی همدان نیز گفت: از این دانشگاه تعداد 180 نفر دانشجوی خواهر و برادر در قالب دو کاروان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

مسعود اسماعیلی افزود: این کاروان‌ها از 20 تا 25 اسفندماه جاری از مناطقی چون اروندکنار، شلمچه، هویزه، هور و طلائیه دیدن خواهند کرد.

وی اظهار داشت: قبل از حرکت کاروان‌ها در اردوگاه ابوذر همدان برنامه خاص سفر برگزار می‌شود به طوری که با حضور روحانی و مداح فضای معنوی خاصی در کاروان‌ها حاکم خواهد شد.

اسماعیلی هدف از اردوهای راهیان نور را ارائه سبک زندگی شهدا به دانشجویان دانست و گقت: این اردوها با محوریت حضرت علی اکبر(ع) برگزار می‌شود.

در ادامه نظر چند تن از دانشجویان را در خصوص این اردوها جویا شدیم.

مریم امامی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته شیمی دانشگاه بوعلی با بیان اهمیت اردوهای راهیان نور برای دانشجویان گفت: برگزاری چنین اردوهایی، موجب تحول معنوی و روحی بسیاری در دانشجویان می‌شود و انگیزه تحصیل در مقاطع بالاتر برای خدمت به مملکت را افزایش می‌دهد.

وی افزود: دانشجویان ممتاز بسیاری در هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه خود را رها کرده و با قدم گذاشتن در یک دانشگاه بزرگ و انسان‌ساز دیگر، علاوه بر کسب معنویت، خود، استاد درس اخلاق دانشجویان امروز شدند.

اکرم مرادی دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور نیز با بیان اینکه برای بار اول است که می‌خواهم در این اردوها شرکت کند گفت: وصف مناطق عملیاتی همچون شلمچه، هویزه، هور و طلائیه و سایر مناطق را از دوستان بارها شنیده بودم و اینکه چگونه از غربت شهدا حکایت‌ها دارند.

وی افزود: امیدوارم دانشجویان امروز با الگوپذیری از دانشجویان شهید و گمنام و دانشجویان ممتازی چون علم الهدی که با معرفت و بصیرت قدم در راه عشق گذاشتند و عالمانه در این راه به شهادت رسیدند، بتوانند موجب سرافرازی کشور خود شوند.

این دانشجو اظهار داشت: کاروان راهیان نور یک حرکت معنوی و اقدام فرهنگی بزرگی است که دانشجویان و دانش‌آموزان را در مقابل هجمه‌ها و اقدامات ضد فرهنگی بیگانگان بیمه می‌کند.

اکنون به نظر می رسد مسئولان باید بیش از پیش برای برگزاری هرچه بهتر این چنین اردوها و کاروان‌هایی اقدام کنند زیرا اگر دشمن همه گزینه‌ها را روی میز خود قرار داده، ما نیز شهداء هشت سال دفاع مقدس را گزینه روی میز خود داریم.

شهدا با غیرت و ازخودگذشتگی رفتند تا مادران و خواهران ما در حجاب بمانند و دانشجویان در امنیت به تحصیل خود ادامه دهند، پس مسئولان در مذاکرات خود باید حافظ خون شهدا باشند و طبق وصیت‌نامه دانشجوی شهید محمدرضا اصیلی رفتار کنند که «مبادا از دفاع با اسلام خسته شوید، مبادا بگذارید بچه‌ها از دور هم پراکنده شوند.»

همچنین وصیت‌نامه دانشجوی شهید احمد حق‌گویان را چراغ راه خود قرار دهند که «شهادت ارثی است که از حسین(ع) به ما رسیده و ما باید همیشه گوش به فرمان امام عزیز باشیم.»

===========

اعظم مرادی صالح

===========

انتهای پیام/89030/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول