اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه مهدیشهر:

دفاع مقدس هویت ملی ایرانیان است/ راهیان نور تقویت شود

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر گفت: دفاع مقدس هویت ملی ایران است و این هویت با حضور در کربلای ایران تقویت می‏شود.

دفاع مقدس هویت ملی ایرانیان است/ راهیان نور تقویت شود

منصور شوقانی در حاشیه اعزام کاروان‌های راهیان نور از مهدیشهر در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان اظهار داشت: امسال هم زائران کاروان راهیان نور به مناطق کربلای ایران اعزام می‏شوند و در این چند روز از یادمان والفجر 8، کربلای 5، فکه، دهلاویه، بستان، فاو، بیت‌المقدس و طریق القدس و اروند، با حضور راویان در عبور رزمندگان از اروند پهناور آشنا می‏شوند.

شوقانی ادامه داد: راهیان نور عمومی و به صورت محلات، دانشجویی، هنرمندان، اصناف و ادارات و... با هدف تجدید میثاق با آرمان‏های هشت سال دفاع مقدس و ایثارگری رزمندگان و شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برگزار می‏شود.

وی همچنین از خانواده‏هایی که به صورت خودجوش با وسیله شخصی خود به این مناطق اعزام می‏شود، درخواست کرد تا با مراجعه به سپاه ناحیه از امکانات موجود در منطقه بهره‏مند شوند.

شوقانی از دیگر اهداف برگزاری کاروان‌های راهیان نور را حفظ ارزش‏های اسلامی و دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس هویت ملی کشور ایران است که این هویت با حفظ و گرامی داشت مردم در جامعه است که با حضور در کربلای ایران این امر محقق می‏شود.

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر مهم‌ترین اهداف کاروان راهیان نور را آشنایی مردم با منطقه‏های جنگی و ترویج فرهنگ مقدس ایثار و شهادت و دلاوری‏ها و از خودگذشتگی مردم کشور ایران یاد کرد.

به گزارش فارس؛ شلمچه خلاصه عشق و قطعه‏ای از بهشت است؛ سرزمینی که ملائک بر آن سجده کردند و بر تربت پاک آن بوسه می‏زنند.

طلائیه چه حس غریبی دارد؛ محل شهادت سردار خیبر شهید همت، برادران باکری و قطع شدن دست شهید فرامرزی است؛ آنجا جای شهیدانی است که با یاد آقا اباعبدالله بسیجی‌وار جنگیده‏اند و با ذکر زیر لب «یا زهرا (س)» و سربند «یا فاطمه (س)» چه غوغا کرده‏اند.

در سه راهی شهادت، طلائیه که به علت آمار بالای شهیدان زیاد بوده رزمندگان ما چه حماسه‏ها آفریدند و چه پرستوهایی نغمه عشق را سر داده و قلب آسمان را شکافتند و در افقی غم گرفته مملو از عطر شهادت در صدف ابدی جای گزیدند.

انتهای پیام/2249/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول