اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اردبیل:

معاون امور شوراها در شهرداری اردبیل شکل بگیرد

عضو شورای شهر اردبیل گفت:‌ برای تقویت روابط اعضای شورای شهر با مجموعه شهرداری اردبیل بهتر است معاون امور شوراها در شهرداری اردبیل شکل بگیرد.

معاون امور شوراها در شهرداری اردبیل شکل بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا سلیمانی صبح امروز در جلسه سی‌ام شورای شهر دور چهارم در اردبیل اظهار داشت: ما باید نقد منصفانه از اقدامات و کارهایمان را از طریق رسانه‌ها، عموم مردم و تک تک اعضای شورای شهر داشته باشیم چرا که ما در برابر قرآن کریم قسم خوردیم که بدون غرض‌ورزی و یا جانبداری حقایق را به اطلاع مردم برسانیم.

وی با بیان اینکه در یک ماه اخیر که بنده به عضویت شورای شهر درآمده‌ام هیچ خروجی از تصمیمات و اقدامات انجام شده مشاهده نکرده‌ام، افزود: شهر اردبیل از جنبه‌های مختلف نیاز به توسعه و پیشرفت حقیقی دارد اما این امر تنها در سخن و روی کاغذ زیبا و خوش بیان می‌شود اما در عمل چیز خاصی را مشاهده نمی‌کنیم.

سلیمانی ضرورت تقویت رابطه بین اعضای شورای شهر و شهرداری را در هم‌افزایی و همدلی بیشتر برای انجام امور ضروری اعلام کرد و ادامه داد: احساس می‌شود این هم‌افزایی هنوز در شورا و شهرداری شکل نگرفته و بسیاری از کارها لنگ می‌زند که انتظار می‌رود با نگاه درست و واقع‌بینانه نارسایی‌ها و مشکلات را پیگیری کرده و طوری تصمیم‌گیری کنیم تا مردم به اعضای شورای شهر خود افتخار کرده و خروجی کارهای آنها را مطلوب بدانند.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد:‌ آنچه به صندلی شورا شرافت می‌بخشد خود صندلی نیست بلکه شخصیتی است که روی آن نشسته و باید این شخصیت به شکل همه‌جانبه مسائل و مشکلات را رصد کرده و از حق و حقوق مردم همان‌گونه که در لحظه قسم خوردن در برابر خداوند برای خود تکرار کرده این راهبرد را برای خود یک اصل و حقیقت واقعی بداند.

وی تصریح کرد: گذشتگان هر کاری را انجام داده‌اند در حد و بضاعت و توان خود راضی یا ناراضی امروز دیگر در رأس کار نیستند و این ما هستیم که باید از فرصت پیش آمده استفاده کنیم و اجازه دهیم تا یک حرکت تحولی در دوره جدید شورا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو شورای شهر اردبیل با اشاره به ابلاغ سیاست کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در راستای چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران و عمل به اصل 44 قانون اساسی خاطر نشان کرد: ما نیز باید در شورا و شهرداری این انتظارات و مطالبات مقام معظم رهبری را به دقت مطالعه کرده و با احصا مسائلی که مربوط به شورا و شهرداری است در قالب تیمی کارشناسی برای برآورده کردن انتظارات در بودجه سال آینده تدابیر لازم را بیندیشیم و اصلاحات ضروری را انجام دهیم.

سلیمانی یکی از بندهای این سیاست را آغاز بی‌درنگ کارها و توجه به زمانبندی مشخص اعلام کرد و یادآور شد: شهرداری و شورا در رویکرد حرکت رو به جلو و توسعه‌ای خود باید یک نقشه راه و روحیه جهادی داشته باشد تا با انعطاف‌پذیری و توجه به واقعیت‌ها بتوان زمینه تحولات اساسی و زیربنایی را شایسته و مطلوب فراهم کرد.

وی گفت: سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی 24 بند است که در بند هشت آن به ارتقا کیفیت و مهندسی ارزش توجه جدی شده به طوریکه در شهرداری اردبیل این مؤلفه نادیده گرفته شده اما به جای آن مدیریت ارزش‌ها که در حقیقت توجه به رویکردهاست مورد اقبال واقع شده است.

سلیمانی بهره‌گیری از نظرات کارشناسان چند بعدی برای تغییرات، تکمیل تدریجی تغییرات و بهره‌گیری منطقی از راهبردهای درست و دقیق در اجرای پروژه‌ها سبب می‌شود تا بدانیم که شهرداری می‌خواهد از کدام نقطه به کدام نقطه مطلوب‌تر برسد که انتظار می‌رود در این زمینه دو کمیسیون عمران و ساخت و ساز و ساماندهی ساخت و سازهای شهری فعال بوده و کمیته فرهنگ تمدن اسلامی، ‌ایرانی نیز شکل بگیرد تا ساخت و سازها منطبق بر معماری اسلامی، ایرانی انجام شود.

عضو شورای شهر اردبیل افزود: ما سندی که در این زمینه تهیه می‌کنیم باید الزام‌آور بوده و خروجی این کمیته تبعیت همه مردم از نمای مناسب، شایسته و منطبق بر معیارهای اسلامی، ایرانی با کاربری مؤثر باشد.

وی اهمیت و ضرورت محاسبات دقیق مهندسی در طراحی ساختمان‌ها، ‌تبلور روحیه جمعی در معماری‌های مناسب و اصلاح نمای ساختمان‌ها متناسب با مبنای تعریف شده را بسیار حیاتی برشمرد و تصریح کرد: باید از تکنولوژی‌های جدید در ساخت و سازها استفاده کنیم و شهرداری بهتر است به جای خرید و ذخیره‌سازی قیر که قیمت تمام شده آن بسیار بالاست از آهک و سیمان در انجام پروژه‌های عمران و زیرسازی خیابان‌ها، معابر و کوچه‌ها استفاده کند.

سلیمانی صنعتی‌سازی به ویژه در حوزه انبوه‌سازی را ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: ‌در صنعتی‌سازی مصرف انرژی تا 30 درصد کاهش می‌یابد و برای خانوارهای ایرانی سودمند است به شرط آن که واقعیت‌ها در صنعتی‌سازی به اطلاع مردم رسیده شود.

وی مدیریت پروژه‌های بزرگ را منطبق بر استانداردهای جهانی یادآور شد و خاطر نشان کرد: بنده پیشنهاد می‌کنم برای ارتباط قوی با شهردار، معاونان، مجموعه شهرداری و جلوگیری از اقدامات انفرادی، معاون امور شوراها در شهرداری اردبیل شکل بگیرد تا یک ارتباط قوی و سازنده بین شورا و شهرداری استمرار پیدا کند.

سلیمانی ضرورت همکاری با دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی، سازمان نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی و معدن را در پیشبرد بهتر امور و امضای تفاهمنامه با برخی از این مجموعه‌ها را ضروری اعلام کرد.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول