اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

دورخیز شهرداری اردبیل برای دستیابی به عنوان دستگاه برتر اجرایی

شهردار اردبیل گفت: دورخیز ما برای کسب رتبه ممتاز در جشنواره شهید رجائی سال آینده در بین دستگاه‌های برتر اجرایی استان اردبیل است.

دورخیز شهرداری اردبیل برای دستیابی به عنوان دستگاه برتر اجرایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون سلامت اداری شهرداری اردبیل اظهار داشت: به دلیل نواقصی که در ارسال مدارک و مستندات در سال 91 برای ارزیابی دستگاه‌های برتر استان داشتیم، شهرداری جایگاه 14 را به دست آورد و امسال سعیمان بر این است تا در بین سه دستگاه برتر استان قرار بگیریم که تداوم آن به کسب رتبه برتر کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به دریافت گواهینامه بین‌الملی ISO 9001 ورژن 2008 اعطا شده از سوی شرکت بین المللی TUV و مرکز ملی تأیید صلاحیت کشور (naci) به شهرداری اردبیل تصریح کرد: امیدواریم این گواهینامه به اعتلای جایگاه شهرداری کمک کند.

وی با قدردانی از اقدامات انجام شده از سوی مجموعه معاونت‌ها و مدیریت‌ها در سال گذشته که منجر به ورود شهرداری اردبیل به جرگه رقابت دستگاه‌های اداری استان و کسب رتبه 14 در بین دستگاه‌ها شد، افزود: اعضای اصلی کمیسیون تحول و ارتقای سلامت اداری شهرداری اردبیل در این زمینه فعالیت‌های قابل تحسینی داشته‌اند.

شهردار اردبیل با اشاره به اخذ گواهینامه بین‌المللی ISO 9001 ورژن 2008 از سوی شهرداری اردبیل در امر بهبود سیستم مدیریت کیفیت در سال 92، تصریح کرد: نگهداری این گواهینامه از اخذ آن مهمتر بوده و روال تعریف شده بایستی به طور مداوم در برنامه‌ریزی‌های آینده مدنظر قرار گیرد.

بدری ابراز کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت دریافت گواهینامه‌هایی با اعتبار بالاتر بتوانیم گام‌های بلندتری در خدمت‌رسانی به مردم شریف شهر مقدس اردبیل برداریم.

شهردار همچنین خطاب به اعضای کمیسیون تحول و ارتقای سلامت اداری شهرداری تأکید کرد: هدف اصلی ما این است که مجموعه شهرداری اردبیل را در ارزیابی سال 92 در ردیف 3 دستگاه اول استان قرار دهیم و با ادامه این روند می‌توانیم در ارزیابی سال 93 نیز به عنوان دستگاه اول استان انتخاب شویم.

این مسئول تفاوت رقم بودجه سالانه شهرداری اردبیل و میزان تحقق آن را با رقم کل بودجه استانی تخصیص یاقته در میان کل دستگاه‌های اجرایی استان خاطرنشان کرد و گفت: با این اوصاف و در صورت برنامه‌ریزی مناسب شهرداری اردبیل توان آن را دارد که به عنوان دستگاه اول استان در ارزیابی سال های بعد انتخاب شود.

کیفیت خدمات شعار شهرداری اردبیل در تحقق خواسته‌های مردم است

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه هدف از برگزاری جلسه امروز نگاهی اجمالی به روند به کار گرفته شده در سیستم مدیریت کیفیت است، اظهار کرد: مجموعه شهرداری اردبیل در این زمینه موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی ISO 9001 ورژن 2008 از شرکت بین‌المللی TUV و مرکز ملی تأیید صلاحیت کشور (naci) شده است.

اکبر صمدی عنوان کرد: در قالب کمیسیون تحول و ارتقای سلامت اداری که مصوبه هیئت محترم وزیران بوده، این کمیسیون بر اساس تکالیف قانون مدیریت خدمات کشوری از سال گذشته فعالیت خود را با هفت کارگروه آغاز کرده است.

وی با اذعان به اینکه در اجرای برنامه‌های مربوط به سیستم مدیریت کیفیت توانستیم با مشارکت همکاران حوزه‌های مختلف معاونت برنامه‌ریزی و توسعه و همچنین با مشارکت همکاران سایر مدیریت‌های مناطق و سازمان‌های وابسته شهرداری به بهترین شکل ممکن عمل کنیم، افزود: ماحصل این اقدامات نیز قرار گرفتن مجموعه شهرداری اردبیل برای نخستین‌بار در ردیف 45 دستگاه اجرایی قابل ارزیابی استان در زمینه شاخص‌های تحول اداری بود که ارزیابی مذکور توسط دفتر نوسازی تحول اداری استانداری اردبیل انجام می‌گیرد.

صمدی قرار گرفتن مجموعه شهرداری اردبیل در ردیف 45 دستگاه قابل ارزیابی استان را در نتیجه 146 فرایند و بیش از 200 روش اجرایی احصاء شده از سوی دفتر نوسازی تحول اداری استانداری خواند و تأکید کرد: توسعه شهرداری الکترونیک، توسعه بحث آموزش و پژوهش، برنامه ریزی بودجه، برنامه استراتژیک 5 ساله توسعه و ... از جمله شاخص‌های اختصاصی و عمومی تاثیرگذار شهرداری اردبیل در این ارزیابی بود.

این مسئول ادامه داد: همچنین کارهای جمعی صورت گرفته در مدیریت‌های مستقل حوزه شهردار، بخش سامد، بازرسی، ارزشیابی پرسنل، نظارت، حراست، روابط عمومی، معاونت های مختلف و نهایتا در مناطق و سازمان ها را از جمله شاخص‌هایی بیان کرد که موجب شده است مجموعه شهرداری اردبیل برای نخستین‌بار در ارزیابی سال 91 در کنار 45 دستگاه قابل ارزیابی قرار گیرد.

صمدی با اذعان به اینکه تا پیش از این مجموعه شهرداری اردبیل علیرغم ارائه خدمات قابل توجه از سوی دفتر نوسازی تحول اداری استانداری قابل ارزیابی محسوب نمی‌شد، دلیل این عدم محاسبه در گذشته را در عدم احصاء روش ها و عدم مستندسازی فرایندها دانست و اضافه کرد: به لطف خداوند متعال مجموعه شهرداری اردبیل در بحث ارائه امتیازات به دستگاه های اجرایی در این ارزیابی یک هزار امتیاز کامل شاخص‌های اختصاصی را دریافت کرده است.

این مسئول توسعه شهرداری الکترونیک، شهرسازی، عمران، خدمات شهری و آیتم های مربوط به کارهای اختصاصی شهرداری را از جمله شاخص‌های اختصاصی بیان کرد که مجموعه شهرداری به کسب امتیاز کامل در آن موفق شده، افزود: در شاخص‌های عمومی نیز علیرغم انجام اصل کار همچون ملاقات های عمومی شهردار و ... به دلیل عدم مستندسازی بر اساس فرم‌های مربوطه از امتیازات ما کسر شد و در نهایت 915.5 امتیاز اخذ کردیم که در مجموع با یک هزار و 915.5 امتیاز در شاخص‌های اختصاصی و عمومی در رتبه 14 دستگاه‌های اجرایی را به دست آوردیم.

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری اردبیل همچنین تأکید کرد: هرچند به این رتبه قانع نیستیم، اما قدردان زحمات همکاران در کل مجموعه شهرداری هستیم و امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم و طبق تأکیدات شهردار محترم بتوانیم حداقل در جمع 3 دستگاه اول استان قرار گیریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صمدی در پایان سخنان خود اذعان داشت: ما در تلاش هستیم تا برای دریافت گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 14001 در بحث توسعه پایدار شهری را نیز دریافت کنیم که با اصلاح یک سری فرایندها دریافت این گواهینامه برای شهرداری اردبیل مقدور خواهد بود.

انتهای پیام/62006/ب۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول