اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اولین بار در سال آینده

شهرداری اردبیل 200 میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر می‌کند

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری اردبیل گفت: شهرداری اردبیل 200 میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر می‌کند.

شهرداری اردبیل 200 میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی شهرداری اردبیل، اکبر صمدی در جلسه بررسی منابع درآمدی بودجه شهرداری اردبیل در شورای شهر اردبیل، اظهار داشت: رویکرد اصلی شهرداری اردبیل در تهیه و تدوین برنامه و بودجه سال 92 و 93 حرکت به سمت روش‌های نوین تأمین درآمد پایدار، استقلال مالی و مدیریتی شهرداری و سازمان‌های وابسته است.

وی تصریح کرد: رویکرد اصلی ما در تهیه و تدوین برنامه و بودجه سال 93 کاهش منابع درآمدی شهرداری از محل عوارض عمومی، پروانه‌های ساختمانی، مازاد بر تراکم، نوسازی و همچنین عوارض و جرائم مختلف تخلفات ساختمانی، حذف پارکینگ، سد معبر و... است.

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و وضعیت معیشتی مردم، تصمیمات بر این اساس اتخاذ شده تا فشاری از بابت افزایش بودجه شهرداری به مردم متوجه نشده و از طرفی تخلفات ساختمانی و... به عنوان منابع درآمدی در مجموعه شهرداری لحاظ نشود و به صورت جدی در کمیسیون‌های ماده 100 قانون شهرداری و دیگر مراجع ذیربط با هرگونه تخلف شهری و ساختمانی برخورد شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود بیش از 50 درصد از منابع درآمدی برنامه و بودجه سال 93 را درآمدهای پایدار ناشی از مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اموال منقول و غیرمنقول، فروش سرقفلی، وجوه متمرکز مفاد ماده 38 – 39 و 41 قانون مالیات بر ارزش افزوده، کمک‌های اعطایی دولت و تأسیسات و تجهیزات شهرداری عنوان کرد و ادامه داد: برای اولین بار در سال 93 شهرداری اردبیل با تصویب شورای اسلامی شهر اقدام به انتشار اوراق مشارکت عمومی تا سقف 200 میلیارد ریال به منظور اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مطالعه شده و دارای توجیه فنی و اقتصادی در زمینه‌های مختلف تفریحی، گردشگری و توسعه و عمران شهری می‌‌کند.

صمدی، تدوین شیوه‌نامه مشارکت و سرمایه‌گذاری شهرداری و تسهیل روند امور مربوط به مشارکت بخش خصوصی را از مهمترین اقدامات سال گذشته شهرداری عنوان کرده و از تعریف و مطالعه و اجرای بیش از 20 طرح مشارکتی با مجموع ارزش سرمایه‌گذاری بیش از 567 میلیارد تومان خبر داد و اضافه کرد: بیش از یک‌هزار و 500 میلیارد ریال از این طرح‌ها در سه سال آینده و 230 میلیارد ریال فقط در سال 93 منابع درآمدی شهرداری اردبیل را تأمین کرده و در مجموع برنامه و بودجه سال 93 با رقمی بالغ بر دو هزار و 450 میلیارد ریال تقدیم شورای اسلامی شهر شده که نسبت به برنامه و بودجه سال 92 از افزایش 40 درصدی و نسبت به بودجه سال 91 از افزایش 2.5 برابری برخوردار است.

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری اردبیل بیان داشت: سرانه بودجه شهرداری اردبیل از زیر 200 هزار تومان به حدود 500 هزار تومان رسید و این در حالی است که نسبت هزینه‌های جاری به عمرانی موضوع ماده 68 قانون شهرداری، 30 به 70 بوده به طوریکه جهت‌گیری شهرداری در تدوین برنامه و بودجه را کنترل کرده و موجب محدود کردن هزینه‌های جاری و اداری و توجه جدی به افزایش اعتبارات عمرانی بوده است.

صمدی در پایان یادآور شد: توسعه، عمران و آبادانی همه‌جانبه شهر نتیجه افزایش سرانه بودجه شهرداری اردبیل است.

انتهای پیام/62003/ذ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول