اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنیاد شهید گیلان:

‌‌94 درصد گلزار شهدای استان گیلان ساماندهی شده است‌

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت:‌ بیش از 94 درصد گلزار شهدای استان ساماندهی شده است.

‌‌94 درصد گلزار شهدای استان گیلان ساماندهی شده است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد اسماعیلی صبح امروز در حاشیه گلباران مزار شهدای این شهرستان به مناسبت روز شهدا به خبرنگار فارس اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 83، 22 اسفند را روز بزرگداشت شهدا نامگذاری کرد و در تقویم ثبت شده است.

وی با بیان اینکه امام (ره) در 22 اسفند سال 58 بنیاد شهید را به منظور جایگاه شهید و شهادت تاسیس کردند، افزود: تاکنون به روز بزرگداشت شهدا توجه زیادی نشده و امسال به این موضوع پرداخته می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید گیلان فرهنگ ایثار و شهادت را یک سرمایه جاودانه خواند و گفت: این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود و سرلوحه کار ما قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گیلان یک‌هزار و 300 گلزار شهید یک تا 980 مزاری دارد، ادامه داد: بیش از 94 درصد گلزار شهدای استان ساماندهی شده است. 

اسماعیلی درباره ساماندهی گلزار شهدای رشت تصریح کرد: گلزار شهدای رشت با 826 مزار مطهر شهید به صورت مسقف و با سازه فضایی طراحی و اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه شهدا زنده هستند و به مردم در امور زندگی کمک می‌کنند، خاطرنشان کرد: اداره‌ کل بنیاد شهید در سال 84 مجری پروژه گلزار شهدای تازه‌آباد رشت شد و عملیات بهسازی سقف گلزار و تکمیل کف‌سازی آن را آغاز کرد

این مسئول با تصریح بر اینکه 50 درﺻﺪ واﻟﺪﯾﻦ ﺷﮫﺪای ﮔﯿﻼن فوت کردند، یکی از خواسته‌های خانواده‌های معظم شهدا را ساماندهی مطلوب مزار شهدا دانست.

وی با بیان اینکه تربت پاک شهدا مزار عاشقان است، یادآور شد: تلاش خود را برای برآورده شدن این انتظار خانواده‌های معظم آنها به‌کار می‌گیریم.

اسماعیلی برگزاری راهپیمایی روز بزرگداشت شهدا در شهر رشت را از برنامه‌های مناسب این روز عنوان کرد و متذکر شد: این مراسم ساعت هشت صبح روز جمعه 23 اسفند جاری از میدان شهدای ذهاب «شهرداری» به طرف گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2300/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول