اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مشورتی فرماندار با امور ایثارگران کهگیلویه مطرح شد

اصلاح نقاط ضعف طرح ساماندهی گلزار شهدای کهگیلویه

در نشست مشورتی فرماندار کهگیلویه و بویراحمد با امور ایثارگران و هیئت امنای گلزار شهدا بر اصلاح نقاط ضعف طرح ساماندهی گلزار شهدای شهرستان از جمله رفع مشکل برق و آب تأکید شد.

اصلاح نقاط ضعف طرح ساماندهی گلزار شهدای کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نشست شورای مشورتی فرماندار در امور ایثارگران و هیئت امنای گلزار شهدای دهدشت عصر امروز در فرمانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

ابراهیم جعفری، فرماندار کهگیلویه در این نشست با بیان اینکه کشور ما بواسطه جانفشانی شهدا امروز مقتدرترین و مستقل‌ترین کشور منطقه و جهان است، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم قدر این اقتدار را بدانیم باید قدردان شهدا باشیم و با تمام وجود در مقابل خانواده شهدا سر تعظیم فرود آوریم.

فرماندار کهگیلویه، خانواده شهدا و ایثارگران را خط مقدم محافظت از انقلاب دانست و تصریح کرد: اگر خدای ناکرده مشکلی کشور و نظام را تهدید کند، ایثارگران نسبت به سایرین پیشقدم خواهند شد.

جعفری از برگزاری باشکوه کنگره 411 شهید شهرستان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده شهدا تقدیر کرد و با اذعان به اینکه نبود سالن با ظرفیت گنجایش حضور پر شور مردم در مناسبات ملی، مذهبی شهرستان حسرتی است که بر دلمان ماند ابراز امیدواری کرد در سال جدید این مشکل رفع شود.

این مسئول، تشکیل بنیاد شهید را ناشی از وسعت دید امام راحل نسبت به آینده خواند و افزود: در همان اوایل انقلاب امام فرمان تشکیل نهادهایی از جمله کمیته امداد و بنیاد شهید را دادند و این به معنای توجه خاص آن حضرت به این مقوله بود.

جعفری، تکریم خانواده شهدا را وظیفه هر اداره‌ای عنوان و تأکید کرد: امورات خانواده شهدا در هر اداره‌ای توسط نماینده ویژه بنیاد شهید در آن دستگاه بررسی شود.

وی، مشکل بکارگیری فرزندان شهدا در ادارات را متذکر شد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به شناسایی افراد مشمول تبصره 19 ماده 48 و تحویل لیست به فرمانداری جهت پیگیری اقدام کند.

جعفری، ساماندهی گلزار شهدای شهرستان را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر لزوم کیفیت‌بخشی به ساماندهی گلزار خاطرنشان کرد: کم‌وکاستی‌های گلزارهای ساماندهی شده باید مورد بررسی و رفع نقص قرار گیرد.

فرماندار کهگیلویه، خواستار معرفی شهدای شاخص کهگیلویه از جمله دانشجوی شهید هدایت‌الله طیب در سطح کشور شد و تصریح کرد: خاطرات پدر و مادر شهدا در قالب فیلم ثبت و ضبط شود.

جعفری در مورد تبدیل وضعیت فرزندان شهدا نیز تأکید کرد: استخدام خارج از مجاری قانونی به هیچ عنوان در هیچ دستگاهی نباید صورت گیرد و ادارات و نهادها در بکارگیری نیرو بر اساس قانون اولویت فرزندان شهدا را در نظر خواهند گرفت.

در ادامه این نشست همسر یکی از سرداران شهید کهگیلویه در مطالبی به انتقاد از وضعیت اشتغال فرزندان شهدا و نیز وضعیت ساماندهی گلزار شهدای روستاها پرداخت.

صدیقه خداکرم‌پور، همسر سردار شهید اسلامیان با بیان اینکه ساماندهی گلزار تک مزاری شهید در روستای دوریزگان تنها به بالابردن چهار ستون اکتفا شده است، افزود: روشنایی و آب این گلزار هنوز تأمین نشده است.

همچنین کمال دولتخواه، مشاور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه با تشریح مشکلات جامعه ایثارگری کهگیلویه، ابراز داشت: ضعف ایثارگران در پیگیری مطالبات از یک سو و بی‌اعتنایی مدیران نسبت به درخواست‌های آنان از سوی دیگر باعث شده روز به روز مشکلات این قشر افزوده شود.

مشاور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه با اذعان به اینکه هنوز برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان نسبت به اشتغال فرزندان شهدا و رعایت تبصره 19 ماده 48 تفهیم نشده‌اند خواستار پیگیری این موضوع از سوی فرماندار شد و گفت: بانک‌ها نیز در ارائه خدمات به جامعه ایثارگران کوتاهی می‌کنند.

وی، وضعیت نابسامان گلزارهای شهدا را متذکر شد و با اشاره به تحویل فاز اول گلزار شهدای دهدشت به شهرداری از نبود کانکس برای نیروی حافظت از این گلزار انتقاد کرد.

انتهای پیام/82016/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول