اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری راور:

عدم همکاری ادارات موجب فرصت برای‌ تصرفات غیرقانونی می‌شود

رئیس دادگستری راور گفت: تعارض، اختلاف و عدم همکاری ادارات دولتی موجب می‌شود تا سودجویان فرصتی برای تصرفات غیرقانونی در اختیار داشته باشند.

عدم همکاری ادارات موجب فرصت برای‌ تصرفات غیرقانونی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمود محمدی ظهر امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال راور اظهار داشت: تعارض، اختلاف و عدم همکاری در بین ادارات دولتی موجب می‌شود تا افراد سودجو فرصت مناسبی را برای تصرفات غیرقانونی خود در اختیار داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: افزایش زمین‌خواری در کشور، دولت را به  تلاش مضاعف برای رفع این معضل وا داشته و لازم است تا تمام اراضی دولتی از شناسه ثبت‌ برخوردار بود و تحدید حدود شوند‌.

محمدی عنوان کرد: باید نسبت به اراضی دولتی در مورد ثبت حدود  و مختصات به ویژه مواردی که در مجاورت اراضی شخصی قرار  دارند، اقدام عاجل به عمل آورد.

وی افزود: همجواری اراضی دولتی‌ در ‌مواردی‌ که ‌فاقد‌ مختصات ثبت و حریم مشخص است، موجب ‌می‌شود تا افراد سودجو نسبت به تصرف غیرقانونی اراضی اقدام کنند.

محمدی ابراز داشت: در‌ شهرستان‌ راور‌ این معضل مانند ‌سایر شهرستان‌ها‌ و استان‌های ‌کشور نبوده، اما باید از وقوع حداقل‌ها نیز پیشگیری کرد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان راور افزود: در بسیاری موارد ملاحظه می‌شود که افراد پس از تصرف اقدام به ساخت و ساز و کشت و کار در اراضی تحت تصرف کرده که تخریب و قلع و قمع مستحدثات خود بعضا در بردارنده هزینه برای دولت بوده و در برخی موارد خسارت جبران‌ناپذیری را به منابع ملی وارد می‌کند.

وی خاطر‌ نشان کرد: برخی افراد بدون سوء‌نیت و در اثر بی‌سوادی و نا‌آگاهی اقدام به تصرف زمین‌هایی که بعضا فاقد شناسه و تحدید حدود  مشخص هستند، کرده و باز پس گرفتن این اراضی از افراد موصوف خود تبعات ناخوشایندی را در پی دارد.

رئیس دادگستری راور بحث تقویت نماینده‌های حقوقی را در پیگیری پرونده‌های مطروحه در محاکم و احقاق حقوق بیت‌المال بسیار مؤثر ارزیابی کرد و افزود: درک و سواد بالای نمایندگان حقوقی در این زمینه موجب تسریع در امور و مانع از تضییع حقوق بیت‌المال می‌شود.

محمدی بحث اوراق قضایی را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: ‌با توجه  به اهمیت اینگونه اوراق لازم است تا این اوراق تحویل رئیس دفتر و یا شخص رئیس اداره شده و سایر نیروهای تحت امر از تحویل گرفتن آن خودداری کنند.

انتهای پیام/2446/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول