اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس:

شهرداران دخیل در زمین‌خواری عزل می‌شوند

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در رسیدگی به پرونده زمین‌خواران شهرداران و شوراهای شهر مختلف عزل و منحل می‌شوند و به سزای اعمالشان خواهند رسید.

شهرداران دخیل در زمین‌خواری عزل می‌شوند

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ در این زمینه جلسه‌ای را اخیراً با وزیر کشور، جهاد کشاورزی، محیط زیست، ثبت و اسناد و نماینده دادستان و راه و شهرسازی در کمیسیون اصل 90 داشتیم تا به سرعت با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد شده و نسبت به تخریب آنها اقدامات لازم انجام شود.

وی عنوان کرد‌: عده‌ای زمین‌خوار و جیره‌خوار با تصرف اراضی مرغوب شمال تهران، گلستان و مازندران و همچنین استان البرز اقدام به تصرف عدوانی و غیرقانونی کرده بودند که قرار شد برابر مقررات و گزارش نهایی که ارائه می‌شود با متخلفان برخورد شود.

این نماینده مجلس یکی از ضعف‌ها در این حوزه را ضعف نظارت و بازرسی‌ها اعلام کرد و افزود: همین ضعف‌ها سبب شده است تا عده‌ای سوءاستفاده کننده از منافع ملی بخواهند از اراضی ملی به نفع خود استفاده کنند و در این زمینه اقدام به سوءاستفاده‌های غیر قانونی و حتی تبانی کنند که قرار شد در قالب کمیته اجرایی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و دادگستری برخورد جدی با آنها انجام شود.

افضلی‌فرد یادآور شد: در این جلسه وظایف دستگاه‌های مختلف تفکیک و احصا شد و قرار شد دستگاه‌ها در این قضیه تقصیر را به گردن همدیگر نیندازند و با تقویت ارتباط و از بین بردن ضعف ارتباط و اطلاع‌رسانی دقیق با سوءاستفاده‌ کنندگان و دلالان برخورد کنند که در این باب هیچ عذر و بهانه و قصوری قابل بخشش نیست.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: برخی شهرداران و شوراهای اسلامی در این زمینه مقصر بودند که قرار شد نسبت به عزل شهرداران متخلف و انحلال شوراهای شهر خطاکار اقدامات لازم از سوی وزارت کشور انجام شود به طوری که ساخت و سازهای غیرقانونی نیز تخریب شده که در روزهای اخیر شاهد تحقق آن بودیم.

انتهای پیام/62004/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول