اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد

تمام لایه‌های اجتماعی باید از عدالت برخوردار باشند / برخورد جدی با زمین ‌خواری

معاون اول قوه قضائیه گفت: تمام لایه‌های اجتماعی باید از عدالت برخوردار باشند.

تمام لایه‌های اجتماعی باید از عدالت برخوردار باشند / برخورد جدی با زمین ‌خواری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز در مراسم معارفه مدیر کل دادگستری استان مازندران اظهار داشت: مدیریت در نظام اسلامی با مدیریت در سایر کشورهای غیراسلامی متفاوت است.

وی تصریح کرد: در مدیریت اسلامی خدا اصل قرار دارد و مدیر اسلامی خودش را در برابر خدا پاسخگو می‌داند.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه بیان داشت: انسان اگر در خلوت و جلوت خودش را در محضر خدا بداند زندگی‌مان رنگ بوی خوبی می‌گیرد.

وی بیان داشت: خود کنترلی قوی‌ترین نظام کنترل است که اگر اجرا شود بسیاری از امور در جامعه به خوبی اصلاح می‌شود و این امر باید در همه سازمان‌ها نیز توسعه یابد.

رئیسی بیان داشت: در نگاه مدیریتی سایر ممالک به مردم به عنوان مشتری نگاه می‌کنند و اگر رأفت و مهربانی در حق مردم انجام می‌شود سعی دارند که مشتری مدار خوبی باشند.

وی ادامه داد: در کشور ما مدیریت برگرفته از مکتب علی(ع) است و این امام رئوف نگاه به مردم را یک امر واجب و ویژه قلمداد می‌کرد.

این مسئول قضایی کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز رهبر انقلاب سعی دارند که به مردم نگاه ویژه داشته باشند و با همه مشغله‌ای که دارند دیدارهای مردمی رهبر انقلاب همیشه پابرجا است.

وی ادامه داد: در سایر جریان‌های که همیشه دم از مردم داری می‌زنند عشق و علاقه‌ای به مردم ندارند و حقوق بشر را برای نفوذ در ملت‌ها مطرح می‌کنند و در جایگاه حقوق بشر مشکلات زیادی برای مردم سایر کشورها ایجاد می‌کنند.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه خواستار توجه ویژه به مسئله امر به معروف و نهی از منکر شد و گفت: با اجرای امر به معروف نهی از منکر امکان رفع بسیاری از مشکلات در جامعه فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای امر به معروف سلامت سازمان‌ها را در کشور تامین و تضمین می‌کند و سلامت اداری در کشور ایجاد می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به مشکلاتی در مبحث قضایی وجود دارد، گفت: حق‌شنایی نیازمند تقوا الهی است.

وی اضافه کرد: تشخیص حق تنها با علوم و درس خواندن امکانپذیر نیست با داشتن تقوی الهی امکان تشخصی حق و باطل فراهم می‌شود.

این مسئول در ادامه با تاکید بر اجرای عدالت در جامعه گفت: باید تمام لایه‌های اجتماعی از عدالت بهره‌مند باشند و همه کسانی که برای تحقق حکومت اسلامی کمک کار ولی فقیه هستند باید از عدالت بهره‌مند باشند.

رئیسی در ادامه با اشاره به ابلاغیه رهبر انقلاب برای اجرایی شدن بحث اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: همه بخش‌ها وظیفه دارند تلاش کنند تا اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی شود.

وی بیان داشت: با ایجاد اقتصاد مقاومتی و توجه به استعدادهای درون کشور زمینه عقب‌نشینی دشمن را فراهم می‌کنیم.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: راهکاری که دشمن را وادار به عقب نشینی می‌کند اجرایی شدن بحث اقتصاد مقاومتی در کشور است که در بخش‌های قضایی آمادگی کامل برای تحقق این امر وجود دارد.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی آمادگی دارد تا به بخش اجرایی در تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

این مسئول در ادامه برنامه دیگر در دست اجرایی قوه قضائیه را مبارزه با زمین خواری اعلام کرد و گفت: مبارزه با زمین‌خواران و کسانی که در حال نابودی جنگل هستند به طور جدی در دستگاه قضایی پیگیری می‌شود.

رئیسی بیان داشت: بحث مبارزه با زمین‌خواری در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان کار جدی و هماهنگی است که شروع شده و تحقق این امر نیز بستگی به همکاری محیط زیست و منابع طبیعی دارد.

این مسئول در ادامه یکی از مباحث جدی که در قوه قضائیه پیگیری می‌شود مبارزه با قاچاق کالا است.

وی اضافه کرد: برای دستیابی به اشتغال پایدار و خودکفایی در کشور باید با این پدیده در کشور مبارزه شود و برای اجرای اقتصاد مقاومتی به این امر احتیاج داریم.

معاون اول قوه قضائیه در پایان خطاب به مسئولان قضایی استان مازندران گفت: همکاری مناسبی با سایر دستگاه‌های اجرایی استان مازندران برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی شکل بگیرد.

انتهای پیام/86004/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول