اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه همدان:

لزوم برگزاری میزگردهایی با حضور جوانان/ادامه تحصیل مانع ازدواج نشود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه استان همدان از صدا و سیما درخواست کرد میزگردهایی با حضور جوانان برگزار شود تا مشکلات جوانان از زبان خود آنها بازگو شود.

لزوم برگزاری میزگردهایی با حضور جوانان/ادامه تحصیل مانع ازدواج نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان با بیان اینکه هرگاه بخواهیم مشکلی را حل کنیم باید در ابتدا به وجود آن ایمان آوریم، اظهار کرد: در مورد مشکل ازدواج جوانان نیز باید تمام توان خود را برای حل مشکل معطوف کنیم.

وی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در حوزه علمیه خواهران ملایر در خصوص ازدواج و طلاق گفت: گزارش این تحقیق را به استان ارجاع داده‌ایم که می‌تواند راهگشای خوبی در این زمینه باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان عنوان کرد: در حال حاضر استفاده از لفظ ازدواج جوانان اشتباه است و باید لفظ ازدواج میانسالان را به کار ببریم.

وی گفت: در حال حاضر در کشور برخی جوانان بدون ازدواج به امیال جنسی خود می‌رسند، به همین دلیل نیازی نمی‌بینند ازدواج کنند و خود را درگیر تعهدات ازدواج کنند.

زین‌العابدینی مشاوره در ازدواج را دو نوع مشاوره برای «انتخاب فرد مناسب» و مشاوره به «افرادی که یکدیگر را انتخاب کرده‌اند» معرفی کرد و افزود: در حال حاضر فرهنگ‌های تزریق شده به ما نشان می‌دهد که جوانان خودشان یکدیگر را انتخاب می‌کنند و نیاز است این رسوم را نیز عوض کنیم.

وی با استقبال از طرح تشکیل مجمع خیرین ازدواج خاطرنشان کرد: اگر این مجمع با خانواده‌های دارای مسکن‌های قابل اجاره، رایزنی کنند می‌توانیم برای جوانان خانه‌های مناسب نیز با قیمت‌های خوب اجاره کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه استان همدان از صدا و سیما درخواست کرد میزگردهایی با حضور جوانان برگزار شود تا مشکلات جوانان از زبان خود آنها بازگو شود.

همچنین در ادامه این جلسه مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه برای ازدواج نیز باید مانند طلاق سند جامعی تهیه کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر فعالیت‌هایی مانند ادامه تحصیل مانع ازدواج زودهنگام جوانان شده است.

مهرداد نادری‌فر با اشاره به سه سطح طرح جامع برای این این سند گفت: بر اساس این طرح‌ها می‌توانیم برنامه جامعی برای این سند و اهداف آن ارائه کنیم.

وی آگاهسازی جوانان و خانواده‌ها را از اصول اولیه دانست و عنوان کرد: الگوی ثبت زندگی در خانواده‌ها تغییر کرده و باید خانواده‌ها را از ترویج زندگی غربی به وسیله ماهواره‌ها مطلع کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان برنامه دوم را ویژه قشر جوان خواند و گفت: در این برنامه باید نیازهای جوانان را رفع کرده و آموزش‌های لازم را به آنها بدهیم.

وی برنامه سوم را ویژه جوانان متأهل عنوان کرد و افزود: دوره‌هایی برای آنها برگزار شود تا مهارت‌های زندگی را آموزش ببینند و به تداوم نظام خانواده کمک شود.

انتهای پیام/89035/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول