اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد

توزیع 40 هزار کیلوگرم بذر برنج پرمحصول در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از توزیع 40 هزار کیلوگرم بذر گواهی شده شلتوک پرمحصول برنج برای کشت در شالیزارهای شهرستان آمل خبرداد.

توزیع 40 هزار کیلوگرم بذر برنج پرمحصول در آمل

مرتضی امینی نیاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل با بیان اینکه در سال زراعی جاری بیش از 40 هزار و 340 کیلوگرم انواع بذر گواهی شده شلتوک پرمحصول برنج برای کشت در شالیزاری‌های شهرستان آمل اختصاص یافت، اظهار داشت: این بذرها از نوع شیرودی، ندا و فجر بود که در راستای تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت ارقام اصلاح شده و پرمحصول با هدف افزایش تولید در واحد سطح تحویل کشاورزان متقاضی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری برای کشت برنج، بیش از دو هزار تن کود فسفات خریداری و تامین شد که یک هزار و 520 تن آن توزیع شد.

امینی افزود: کود اوره نیز بالغ بر دو هزار و 500 تن خریداری شد که 65 درصد آن بین کشاورزان برنج‌کار توزیع شده و توزیع کودها نیز همچنان ادامه دارد.

وی از برگزاری یک دوره کلاس آموزش ترویجی و مهارتی دو روزه با موضوع پرواربندی گوساله در آمل خبر داد و گفت: این دوره آموزشی با شرکت 45 نفر از دامداران و کارشناسان تولیدات دامی شهرستان آمل و در محل مرکز جهاد کشاورزی اسکومحله از بخش امامزاده عبدالله آمل برگزار و فراگیران با نحوه سیلوسازی، مزایای سیلو، نحوه پرواربندی، تفاوت جیره غذایی دام‌های پرواری و شیری و سن مناسب برای پرواربندی آشنا شدند.

مدیر جهاد کشاورزی آمل تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی و مهارتی در راستای ارتقای سطح علمی، فنی و مهارتی بهره‌برداران تولیدات دامی، افزایش تولیدات محصولات دام و افزایش درآمد خانوار و از اولویت‌های کاری جهاد کشاورزی است که در مراکز هشت‌گانه به اجرا درمی‌آید.

انتهای پیام/86011/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول