اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز درختکاری صورت گرفت

بذرپاشی 50 هکتار از اراضی ریگ بشرویه

به مناسبت فرا رسیدن روز درختکاری عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان و دوستداران طبیعت 50 هکتار از اراضی ریگ بشرویه بذرپاشی شد.

بذرپاشی 50 هکتار از اراضی ریگ بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، دوستداران طبیعت در بشرویه همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور در کویر بشرویه نسبت به بذرپاشی و تلاش برای احیای پوشش گیاهی این اراضی اقدام کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه حدود 150 کیلو بذر گونه تاغ در این اراضی پراکنده می‌شود، اظهار داشت: ‌پوشش گیاهی کویر بشرویه شامل گیاهان و درختچه‌هایی نظیر رمس، عجوه، جفنه، درمنه، خار شتر و سالسولا است.

رضا مقیمیان ادامه داد:‌ بذرپاشی در اراضی کویری علاوه بر احیای پوشش گیاهی موجب تثبیت شن‌ها و ماسه‌های روان شده و از ورود ماسه بادی‌ها به اراضی کشاورزی و سکونت‌گاه‌ها جلوگیری می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی بشرویه ریگ بشرویه را یکی از مهم‌ترین ریگ‌های بشرویه خواند و تصریح کرد: وجود تپه ماسه‌های بلند که ارتفاع آن به 90 متر می‌رسد کویر بشرویه را دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جاذبه‌های گردشگری کرده است.

مقیمیان هدف از اجرای این مراسم را ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و اذعان داشت: آشنا ساختن مردم با ویژگی‌ها و جاذبه‌های طبیعی بشرویه در قالب برگزار کردن برنامه‌های مفرح و سرگرم‌کننده نیز در اجرای این برنامه دنبال می‌شود.

انتهای پیام/69006/غ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول