اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد

برنامه‌ریزی سپاه برای تامین امنیت غذایی در کشور

مشاور معاون اول رئیس جمهور گفت: سپاه با راه‌اندازی مجموعه‌ای در حوزه دام و کشاورزی برای تامین امنیت غذایی در ایران تلاش و برنامه‌ریزی می‌کند.

برنامه‌ریزی سپاه برای تامین امنیت غذایی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رستم قاسمی پیش از ظهر امروز در نشست همکاری‌های اقتصادی کرمان و عراق اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌هایی که در بحث تامین مواد غذایی داریم در سپاه به دنبال این هستیم که در 10 درصد کشاورزی تاثیر بگذاریم و امنیت غذایی را دنبال می‌کنیم.

وی بیان داشت: ایران کشوری بزرگ و دارای ویژگی‌های منحصر به ‌فرد است و از نظر منابع معدنی دارای ذخایر ارزشمندی بوده و در بحث ژئوپولتیک هم ایران در نقطه حساسی قرار دارد.

مشاور معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: وجود 15 همسایه در مرزهای ایران، بازار بزرگی برای محصولات ما است.

قاسمی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در سال‌های گذشته صورت گرفته است، تصریح کرد: با ظرفیت‌ها و منابع انسانی سرشار در کشور باید گام‌های مهم‌تری را برداریم.

وی افزود: کرمان به عنوان استانی که تمام ویژگی‌های ایران را دارد، می‌تواند به عنوان استان نمونه در بحث توسعه باشد.

مسئول ستاد اقتصادی ایران و عراق و ایران و سوریه ادامه داد: عراق کشوری با 40 میلیون نفر جمعیت است که از نظر زیرساختی مخروبه بوده و این کشور زمینه خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی است.

قاسمی از پیش‌بینی 25 تا 30 میلیارد دلاری صادرات کالا از ایران طی یک تا یک و نیم سال آینده به عراق خبر داد و افزود: زمینه‌ها برای صادرات کالاهای استان کرمان به عراق فراهم است.

وی با بیان اینکه بازار عراق برای ایران 10 تا 20 ساله است، اذعان داشت: در شرایطی که در تحریم قرار داریم صادرات را به عراق باید افزایش دهیم تا تراز صادرات ما مثبت شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: ایران می‌تواند با آغاز بازسازی در سوریه حضور فعالی در این کشور داشته باشد.

قاسمی عنوان کرد: برایم جالب بود که استاندار کرمان در مدت کوتاهی که از حضور وی در استان کرمان می‌گذرد، برنامه‌های اقتصادی را برای این خطه دنبال می‌کند.

وی گفت: مجموعه توانمندی‌های سپاه برای توسعه اقتصادی کرمان حضور بیشتری پیدا می‌کند و سپاه و بسیج امکاناتی دارد و صرفا فقط دنبال سود نیستند و برای توانمندسازی مردم تلاش می‌کنند.

مشاور معاون اول رئیس جمهور ابراز داشت: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، بانک‌های دولتی و خصوصی در فعالیت‌های سپاه مشارکت دارند.

قاسمی با اشاره به اینکه ما بخشی از نیازهای غذایی ایران را از سایر کشورها وارد می‌کنیم، تصریح کرد: ایران توان تامین نیازهایش در حوزه مواد غذایی را دارد.

وی بیان داشت: با توجه به محدودیت‌هایی که در بحث تامین مواد غذایی داریم در سپاه به دنبال این هستیم که در 10 درصد کشاورزی تاثیر بگذاریم و امنیت غذایی را دنبال می‌کنیم.

قاسمی عنوان کرد: در سپاه  مجموعه‌ای درست کردیم که در حوزه دام و کشاورزی طی چند سال آینده حضور می‌یابد و استان کرمان یکی از محدوده‌های این مجموعه است.

وی خاطرنشان کرد: همکاران من در هفته گذشته به استان کرمان آمدند و از ظرفیت‌های کشاورزی در این خطه بازدید کردند و روند سرمایه‌گذاری در این استان تسریع شده است.

مشاور معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: مشارکت مردم در طرح‌های کشاورزی و دامداری سپاه دنبال می‌شود تا در پروژه‌هایی که سود دارند، سهام قاسمی بیان داشت:‌ ما در مجموعه سپاه در 40 درصد گل‌گهر سیرجان سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا به برنامه خود برسند.

انتهای پیام/80019/صا40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول