اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان البرز عنوان کرد

گرامیداشت عید با حفظ حرمت ایام فاطمیه

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان البرز بر گرامیداشت عید با حفظ حرمت ایام فاطمیه تأکید و گفت: دید و بازدیدها سنتی است که مورد سفارش دین اسلام و اهل بیت (ع) قرار دارد و انجام صله رحم و دید و بازدید هیچ مانعی ندارد.

گرامیداشت عید با حفظ حرمت ایام فاطمیه

حجت‌الاسلام علی مصائبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: بنا به فرموده امام صادق (ع) هر کس حرت فاطمه (س) را آنگونه که حقش است، بشناسد همانند این است که شب قدر را درک کرده باشد.

وی افزود: نوروز 93 در وسط دهه اول و دوم شهادت بانوی دو عالم و شفیعه روز جزا قراردارد و چه خوب است همانگونه که آن بزرگواران به مسلمانان و شیعیان لطف و محبت دارند، آن‌ها نیز حرمت وجود این بزرگواران را نگه دارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان البرز خاطرنشان کرد: می‌توان عید را بدون گناه و بی‌احترامی گرامی داشت، دید و بازدیدها خود سنتی است از سنت‌های حسنه پیامبر (ص) که مورد سفارش دین اسلام و اهل بیت (ع) است و انجام صله رحم و دید و بازدید هیچ مانعی ندارد.

مصائبی عنوان کرد: وجود مطهر حضرت زهرا (س) یک وجود بابرکتی است که خداوند به رسولش عطا می‌کند و نزول سوره کوثر با آن ادبیات عظیم نشان از بزرگی و فضائل بی‌شمار حضرت زهرا (س) دارد در حالی که مشرکان، پیامبر اکرم (ص) را ابتر می‌نامیدند.

وی با اشاره به سوره مبارکه کوثر اذعان کرد: خداوند می‌فرماید إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ که در اینجا به معنای خیر کثیر یعنی وجود حضرت فاطمه (س) به عنوان دختری که دارای خیرات و برکات بی‌شمار است، خیر کثیری که در بعضی از روایات از آن به وجود 11 امام از نسل حضرت زهرا (س) تفسیر می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان البرز تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) که بهانه خلقت است، فاطمه‌ای است که پیامبر(ص) فرمود «خدا به‌خاطر غضب او غضب می‌کند و به خاطر خشنودی‌اش خشنود می‌شود».

مصائبی با بیان امید به عنایات امام زمان (عج) و حضرت زهرا (س) برای داشتن سالی پربرکت، یادآور شد: سفره عید می‌تواند پهن باشد ولی در کنارش شرکت در هیئت‌ها، مساجد و مراسم‌های عزاداری هم وجود داشته باشد.

انتهای پیام/2667/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول