اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد

کسری بودجه 2 هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش 2 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد که با رایزنی صورت گرفته با رئیس‌جمهور این مبلغ سال آینده محقق خواهد شد.

کسری بودجه 2 هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، نشست وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز با مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ و مناطق لالجین و گل تپه و شیرین سو برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این نشست اظهار داشت: سیاست اصلی استخدامی در وزارت آموزش و پرورش تعریف بوم و استخدام براساس آن است و باید در استان همدان بوم‌هایی تعریف شود و افراد جذب شده در همان استان به کارگیری شوند.

علی‌اصغر فانی افزود: زیرساخت‌های آموزش و پرورش باید فراهم شود تا بتوان به مردم خدمت کرد.

وی با بیان این که باید خدمت به مردم سرلوحه کارها قرار گیرد، گفت: باید در این سیستم انسان‌هایی مدیر و مدبر تربیت شوند تا آینده‌ای درخشان در مملکت داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش با کسری بودجه 3 هزار و 500 میلیارد تومانی روبرو بود که با تدابیر لازم هزار و 500 میلیارد تومان آن فراهم شده و در حال حاضر 2 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم که با رایزنی صورت گرفته با رئیس جمهور این مبلغ نیز سال آینده محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال آینده بودجه مناسبی برای کیفیت بخشی در نظر گرفته شده که یکی از مباحث مهم آن توجه به پژوهش‌سراها است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: دانش‌آموزان آینده‌سازان این مملکت هستند و دشمن به صورت مستقیم این قشر را هدف قرار داده است.

محمد علی پورمختار با بیان این که در این هجمه دشمن باید همه وارد گود شوند، افزود: باید تدابیری اندیشیده شود تا جوانان را در مسیر صحیح هدایت کنند و مدارس بهترین مکان برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی است.

وی با بیان این که اولویت استخدام در آموزش و پرورش باید با نیروهای بومی باشد، اضافه کرد: بیش از 500 نفر در حوزه بهار و کبودراهنگ متقاضی شغل هستند که اگر مجوزی در این وزارتخانه برای استخدام صادر شود باید اولویت با نیروهای بومی آن شهرها باشد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ یادآور شد: در مجلس به دنبال حل مشکلات این وزارتخانه هستیم و باید کارکنان این وزارتخانه بدون دغدغه کارها را پیگیری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این نشست اظهار داشت: آموزش پرورش زیربنای اصلی توسعه است و با نیروی انسانی مناسب که در آموزش و پرورش رشد می‌یابد، به توسعه پایدار در کشور خواهیم رسید.

عبدالرضا فولادوند افزود: باید همه دستگاه‌ها یاری‌رسان آموزش پرورش باشند، چرا که آحاد جامعه با این سیستم مرتبط هستند و سند تحول بنیادین تحولات عظیمی در نظام آموزشی ایجاد می‌کند و منشاء برکات فراوانی خواهد بود.

وی اضافه کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و به دنبال سیاست‌های این سیستم باشیم تا با تلاش و همفکری مشکلات موجود را رفع کنیم.

در پایان مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ و مناطق مذکور مشکلات مناطق را بیان کردند و وزیر نیز قول مساعد برای حل مشکلات داد.

انتهای پیام/2499/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول