اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی خبر داد

نجات جان مرد 76 ساله توسط اورژانس 115 بیرجند

سرپرست مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: مأموران اورژانس 115 بیرجند جان مرد 76 ساله‌ای را که دچار کامل ایست قلبی ـ تنفسی بود را نجات دادند.

نجات جان مرد 76 ساله توسط اورژانس 115 بیرجند

محمدرضا آذرکیش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: ساعت 6:15 دقیقه روز گذشته به دنبال تماس با مرکز اورژانس 115 بیرجند مبنی بر بیمار 76 ساله‌ای با کاهش سطح هوشیاری بلافاصله یک دستگاه آمبولانس از پایگاه یک شهری بیرجند به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: در زمان رسیدن تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی بیمار دچار ایست قلبی ـ تنفسی بود که به سرعت احیاء قلبی ـ ریوی توسط مأموران اورژانس آغاز شد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی اذعان داشت: بعد از انجام این اقدامات قلب، تنفس و هوشیاری بیمار برگشت و به بیمارستان ولی‌عصر (عج) منتقل شد.

تولد نوزاد نهبندانی در آمبولانس

آذرکیش از تولد نوزاد نهبندانی در آمبولانس خبر داد و گفت: به دنبال تماس خانم 21 ساله‌ با اورژانس به دلیل شروع دردهای زایمانی، مأموران اورژانس شوسف به سرعت به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: پس از رسیدن به بالین این بیمار و انجام معاینات اولیه وی تحت مراقبت کامل به آمبولانس منتقل و عازم بیمارستان شد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی اضافه کرد: این مادر در راه انتقال به بیمارستان بود که درد زایمان او شروع شد و همکاران ما در اورژانس با گرفتن ارتباط با مشاوران پزشکی اقدام به کمک به مادر باردار کردند.

آذرکیش با اشاره به انجام کارهایی از قبیل مدیریت راه هوای نوزاد، کلامپ بند ناف و تخلیه ترشحات دهانی نوزاد داخل آمبولانس، خاطر نشان کرد: مأموران اورژانس پس از انجام موفق زایمان در آمبولانس، مادر و نوزاد پسر متولد شده را با وضعیت مناسب به زایشگاه بیمارستان نهبندان منتقل کردند.

انتهای پیام/69022/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول