اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

ملاحظه‌کاری مانع بزرگی در مسیر حراست از منابع طبیعی است

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: اعمال سلایق شخصی و ملاحظه‌کاری مانع بزرگی در مسیر حراست از منابع طبیعی و ملی است.

ملاحظه‌کاری مانع بزرگی در مسیر حراست از منابع طبیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی در چهارمین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال، با توصیف اولویت‌ها و شاخص‌های ممتاز در روند تصمیم‌گیری‌های مختلف در متون تمام سطوح مدیریتی اظهار کرد: باید فرصت‌ها مغتنم شمرده شده و از شرایط و موقعیت‌های زمانی و مکانی استفاده کرده و منافع عمومی و جمعی بر منافع فردی مقدم داشته شود.

وی اتکا به قانون‌مداری و ضابطه‌مندی را به عنوان مهم‌ترین اصل در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی برشمرد و افزود: همه ما مکلف به تابعیت از قانون هستیم و صدای قانون از همه صداها بلندتر و رساتر است.

این مقام قضایی یکی از راهکارهای مهم و بازدارنده در حوزه مقابله با مظاهر زمین‌خواری را اخذ سند مالکیت برای اراضی ملی و دولتی و شناسنامه‌دار کردن و ممیزی‌کردن این زمین‌ها عنوان کرد و گفت: تحقق این موضوع در گرو پیشگیری از تعرض به منابع ملی و طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی باید با تأسی و عمل به آموزه‌های قرآنی و تعالیم انسان‌ساز دین مبین اسلام و سیره عملی پیامبران، ائمه و بزرگان دین در جهت تحقق اهداف شورا گام‌های جدی‌تر و سازنده‌تری بردارند.

قدرتی با اشاره به تغییر کاربری‌ها و ایجاد، رشد و توسعه مستحدثات غیر قانونی و فاقد مجوز در حوزه باغ‌تالارها، ابعاد مختلف این مسئله و تبعات منفی آن در بروز ناهنجاری‌ها و بزه کاری‌های اجتماعی را برشمرد و گفت: متأسفانه در مورد برخی از باغ تالارها ارتکاب بعضی از منکرات و مفاسد گزارش شده که باید نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در برخورد با آن‌ها جدیت داشته باشند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی در خراسان شمالی ادامه داد: باید میان سازه‌ها بر حسب نوع و ماهیت کار و نوع کاربری سابق تفاوت و تمایز قائل شویم و با اولویت دادن به رعایت قوانین و مقررات از هرگونه احتیاط ، مصلحت‌اندیشی و مسامحه‌کاری اجتناب کنیم و افراد متخلف در هر صنفی بدون در نظر گرفتن مقام و موقعیت شغلی و اجتماعی معرفی شده تا برخوردهای لازم انجام شود.

وی اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در حوزه‌های تخصصی و عمومی و به طور مشخص مشاوران املاک و مردم عادی به ویژه در نواحی خارج از محدوده شهری را از ضروریات برشمرد و گفت: علاوه بر اطلاع‌رسانی و ارائه هشدارها و تذکرات قانونی به مشاوران املاک، باید نظارت‌ها و مراقبت‌های جدی و مستمر توسط دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شود.

انتهای پیام/63002/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول