اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان خبر داد

اعطای یارانه کاشت گل محمدی و زعفران در کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: کشاورزانی که دارای مدرک آموزش دوره‌های کاشت گل محمدی و زعفران باشند از سال آینده یارانه کاشت گل محمدی و زعفران می‌گیرند.

اعطای یارانه کاشت گل محمدی و زعفران در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، عباس ملایی عصر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های کشاورزی گل محمدی و دامی سیرجان اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی و کم‌آبی استان مصمم بر کاشت زعفران و گل محمدی در مناطق مختلف هستیم.

وی بیان داشت: بر همین اساس دوره‌های آموزشی کاشت این دو محصول را پیش رو داریم و کشاورزانی که آموزش دیده و دارای مدرک لازم توانمندی در کاشت گل محمدی و زعفران هستند از یارانه در نظر گرفته شده، استفاده می‌کنند.

ملایی با بیان اینکه تاکنون 480 هکتار سطح زیر کشت زعفران و 2 هزار و 600 هکتار گل محمدی در استان داشته‌ایم، افزود: در اسفند ماه جاری بیش از 800 هکتار گل محمدی در استان کاشت شده است و مصمم هستیم در ارتفاعات بالای یک‌هزار و 800 متر کاشت گل محمدی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: 300 هکتار گل محمدی در سیرجان داریم و برای تامین نهال یا پاجوش گل محمدی اقدام به تهیه آن از استان‌های غربی و مناطق مختلف استان کرمان کرده و پیاز زعفران را نیز از استان خراسان تامین کرده‌ایم که به موقع با طرح یارانه به دست کشاورزان استان می‌رسد.

ملایی خاطر نشان کرد: توسعه طرح‌های پرورش شترمرغ و کبک و بلدرچین در اولویت کاری است و هم‌اکنون 10 هزار قطعه شتر مرغ را در سطح استان پرورش می‌دهیم.

انتهای پیام/80015/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول