اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای چندمین سال متوالی صورت گرفت

برتری همدان در اجرای مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: پس از ارزیابی آثار و گزارش‌های استانی از اجرای چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس کشور، استان همدان حائز کسب رتبه برتر در این زمینه شد.

برتری همدان در اجرای مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس

حسین اشرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اجرای مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس که هشتم آذرماه سال جاری در سراسر کشور برگزار شد، ابراز داشت: پس از ارزیابی آثار و گزارش‌های استانی از چگونگی اجرای این مانور، استان همدان حائز کسب رتبه برتر در این زمینه شد.

وی با سپاس از همکاری کارکنان جمعیت هلال‌احمر، امدادگران، کادر آموزشی مدارس و دانش‌آموزان در اجرای موفقیت‌آمیز این مانور در سطح مدارس استان همدان، افزود: تلاش‌های هماهنگ و برنامه‌ریزی شده این عزیزان سبب شد حسن قدمی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران و عباسعلی تسنیمی رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی کشور در پیامی معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان را مورد لطف و تقدیر خود قرار دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان، در ادامه اجرای مانور زلزله و ایمنی را توسط آحاد مردم و علی‌الخصوص دانش‌آموزان مدارس، در کاهش مخاطرات زلزله بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: در صورت ارزیابی نتایج حاصل از اجرای این مانور و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن با ‌بهره‌گیری از تجربیات افراد، می‌توان ادعا کرد در کاهش آسیب‌های وارده از بلایای طبیعی گام مهمی برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه مانور مجموعه‌ای از راهکارهای مناسب است که قبل از وقوع زلزله به منظور بالا بردن سطح آگاهی و آموزش مهارت‌های عملی با تعمیم به کل جامعه طراحی می‌شود، افزود: مانور، شبیه‌سازی شرایط بحرانی و مجموعه‌ای از تمرین‌ها و ممارست‌هاست که برای ارزیابی برنامه‌های تدوین شده برای مقابله و مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی، علی‌الخصوص زلزله، در تمامی مکان‌ها از جمله مدارس به کار می‌رود.

اشرفی با ابراز خرسندی از این که اجرای موفقیت‌آمیز این مانور، دانش‌آموزان مدارس استان را برای مقابله با  زلزله آماده کرده است، گفت: امیدواریم در سال‌های آتی نیز شاهد تداوم برتری جمعیت هلال احمر استان همدان در این زمینه در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام/89034/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول