اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت داوطلبان هلال احمر خراسان رضوی خبر داد

10 طرح جامع هلال احمر در خدمت به جامعه و نیازمندان

سرپرست معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از 10 طرح جامع هلال احمر توسط اعضای داوطلب این سازمان در راستای خدمت به جامعه و نیازمندان خبر داد.

10 طرح جامع هلال احمر در خدمت به جامعه و نیازمندان

افسانه اسماعیل‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با طرح‌های سازمان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در راستای خدمت‌گزاری به افراد جامعه به ویژه نیازمندان اظهار کرد: یکی از طرح‌های این سازمان طرح انتقال خون است که در این طرح اعضای داوطلب به سازمان انتقال خون مراجعه و با اهدای خون خود، به جامعه و بیماران نیازمند ارائه خدمت می‌کنند.

وی از دیگر طرح‌ها به طرح نیابت؛ که دیدار و عیادت از سالمندان، پیشکسوتان، خانواده‌های شهدا و جانبازان و... است اشاره کرد و از طرح داوطلب کار روستا؛ نیز که در آن داوطلبان برای کمک به روستائیان نیازمند در جمع‌آوری محصولات کشاورزی، داشت، برداشت و ... به روستاها می‌روند را به عنوان یکی دیگر از طرح‌ها عنوان کرد.

وی ادامه داد: در طرح ارمغان مهر؛ نیز داوطلبان قبل از شروع سال تحصیلی با کمک خیرین و بودجه هلال احمر به توزیع وسایلی اعم از لوازم التحریر، لباس و ... میان دانش‌آموزان نیازمند می‌پردازند.

اسماعیل‌زاده بیان کرد: طرح داوطلبان عاشورایی؛ یکی دیگر از طرح‌ها است که هر سال در ماه‌های محرم و صفر اجرا می‌شود و داوطلبان با احداث چادرها و ویزیت رایگان به زائران ورودی و خروجی به مشهد مقدس ارائه خدمت می‌کنند.

وی افزود: در طرح حرم مهرورزی؛ نیز در ایام شهادت امام رضا (ع) و به عبارتی دهه آخر صفر، داوطلبان هلال احمر به طور اختصاصی و رایگان به مداوای زائران پیاده مشرف شده به مشهد مقدس اقدام می‌کنند.

سرپرست معاونت داوطلبان هلال احمر در ادامه به طرح داوطلب‌یار امداد؛ نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح که در نوروز برگزار می‌شود، پزشکان و پرستارهای داوطلب در پایگاه‌های امداد و نجات مستقر شده و به صورت رایگان به مردم خدمت می‌کنند.

وی افزود: در طرح فرشتگان رحمت؛ نیز که از اول تا پایان اسفند هر سال برگزار می‌شود، داوطلبان به بسته‌بندی و توزیع مواد غذایی میان زنان بی‌سرپرست اقدام می‌کنند.

وی همچنین از طرح همای رحمت؛ به عنوان یکی دیگر از طرح‌های هلال احمر نام برد و گفت: این طرح، در ماه مبارک رمضان با اطعام روزه‌داران نیازمند توسط داوطلبان صورت می‌گیرد.

اسماعیل‌زاده با اشاره به طرح حامیان سلامت و کرامت؛ افزود: در این طرح نیز پزشکان داوطلب با ویزیت رایگان ارائه خدمت کرده و داوطلبان دیگر با کمک هزینه خیرین به تهیه جهیزیه، مواد غذایی، معیشتی و بازسازی منازل روستائیان نیازمند اقدام می‌کنند.

وی در ادامه در خصوص همایش داوطلبان که در آذر ماه هر سال برگزار می‌شود؛ اظهار کرد: در این همایش، سازمان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از کلیه داوطلبان و خیرین برتر تقدیر و تشکر می‌کند.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه داوطلبان سازمان جمعیت هلال احمر در همه زمینه‌ها و طرح‌های هلال احمر استان نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند؛ افزود: خوشبختانه در طرح‌های داوطلبان عاشورایی، حرم مهرورزی، کاروان سلامت و طرح انتقال خون در استان سالانه با استقبال چشمگیر داوطلبان مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/2202/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول