اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد

برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در نوروز 93 تشریح شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر استان در نوروز 93 را تشریح کرد.

برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در نوروز 93 تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مسعود مثنوی پیش ‌از ظهر امروز در نشست خبری که با اصحاب رسانه برگزار شد، به فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در سال 92 اشاره و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت جوانان امداد و نجات، راه‌اندازی کانون غنچه‌های هلال، کانون‌های جوانان، نوجوانان و اساتید را از برنامه‌های جمعیت استان عنوان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که در حوزه داوطلبان قریب به 30 خانه داوطلب در استان به صورت داوطلبانه مشغول به خدمات‌رسانی به جامعه هدف هستند، گفت: در خانه داوطلب افراد اعم از پزشک، پرستار، پیمانکار همه و همه به صورت داوطلبانه در این مراکز خدمات لازم را ارائه می‌کنند.

مثنوی برنامه‌های اجرایی در جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد را طرح راهنمایی مسافران نوروزی، امداد و نجات، فرشتگان رحمت و راه‌اندازی سامانه 112 عنوان کرد.

26 اسفند آغاز طرح امداد و نجات نوروزی کهگیلویه و بویراحمد

این مسئول در ادامه به برنامه‌های اجرایی جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در نوروز 93 اشاره و اذعان کرد: در این ایام برنامه‌ها و طرح‌هایی از جمله طرح امداد و نجات نوروزی، استقبال از مسافران نوروزی، طرح ملی داوطلب‌یار امداد و نجات و فرشتگان رحمت در سطح استان اجرا می‌شوند.

مثنوی آغاز طرح امداد و نجات نوروزی را 26 اسفند لغایت 16 فروردین 93 عنوان کرد و گفت: دوره بازآموزی اعضا برگزار شده و قریب به 250 نفر در این طرح در قالب 12 پایگاه ثابت و سیار، 60 آمبولانس در محورهای مواصلاتی، برپایی اسکان اضطراری و برپایی خیمه نماز نیز خدمات ارائه می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری و دپوی اقلام مورد نیاز در پایگاه‌ها به تعداد 30 خانوار، استقرار موتورسیکلت‌های امدادی، استقرار خودروی آرگو در ایستگاه‌ سرگچینه بویراحمد را از دیگر اقدامات اجرایی این نهاد در سال 93 عنوان کرد.

این مسئول دومین طرح اجرایی جمعیت هلال‌احمر در نوروز 93 را طرح استقبال از مسافران نوروزی بیان کرد: طرح ایمنی و سلامت نوروزی با شعار بی‌گدار به آب نزنیم ظریف برانیم بوده که 450 نفر از جوانان داوطلب در میادین ورودی و خروجی در قالب 15 پست به منظور استقبال از مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.

مثنوی آغاز طرح ایمنی و سلامت نوروزی را از 27 اسفندماه لغایت 15 فروردین 93 عنوان کرد و گفت: در پست‌های پیش‌بینی شده طرح استقبال برنامه‌هایی از جمله توزیع بسته‌های آموزشی و بشر دوستانه، ایجاد فضای کودک، ایستگاه سلامت، توزیع بروشورهای فرهنگی، گردشگری و معرفی نقاط حادثه‌خیز استان، تهیه هدایای فرهنگی و امدادی، برگزاری جشنواره فیلم و عکس و نامگذاری پست‌های استقبال به نام 11 شهید جمعیت هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد طرح داوطلب‌یار امداد و نجات را از دیگر برنامه‌های جمعیت عنوان کرد و گفت: با توجه به حجم زیاد کارهای امدادی در پایگاه‌های سرگچینه بویراحمد، شلال‌دان باشت و پایگاه توت‌نده دنا از ظرفیت داوطلبان استفاده می‌شود.

این مسئول طرح فرشتگان رحمت را از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد و گفت: این طرح با اولویت خانواده‌های بدسرپرست، بی‌سرپرست، زنان سرپرست خانواده و ... بوده که بسته‌های حمایتی و معیشتی در قالب خوراک و پوشاک به نیازمندان ارائه می‌شود.

مثنوی هدف از اجرای طرح فرشتگان رحمت را ساماندهی کمک‌های مردمی عنوان کرد و گفت: نیازمندان در این طرح معرفی و شناسایی می‌شوند که در سطح شهرستان‌ها به اجرا گذاشته می‌شود.

وی شعار سازمان جمعیت هلال‌احمر را حلقه اتصال نیاز نیازمندان و توان توانمندان عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم با استفاده از تمام ظرفیت‌های استانی و شهرستانی در راستای ارائه خدمات مطلوب به هم‌وطنان پیشگام باشیم.

انتهای پیام/82011/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول