اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه مطرح کرد

انجام 630 عملیات امداد و نجات در کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اجرای 630 عملیات امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خبر داد و گفت: 649 تیم عملیاتی کار امداد و نجات جاده‌ای را انجام داده‌اند.

انجام 630 عملیات امداد و نجات در کرمانشاه

عادل شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در سال 92 عملکرد خوبی در زمینه امداد و نجات جاده‌ای داشته است.

به گفته شفیعی، در سال‌جاری 630 عملیات امداد و نجات توسط جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه انجام شده که 120 مورد آن مربوط به حوادث جاده‌ای و بیش از 78 مورد به امداد و نجات کوهستانی و مابقی به سایر حوادث اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: اسکان 22 هزار و 381 نفر در محل‌ پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای، کمک‌رسانی به یک‌هزار و 585 نفر گرفتار در برف و کولاک، ارائه خدمات مناسبتی به 16 هزار و 76 نفر، اسکان موقت 15 هزار و 515 نفر در زلزله آذر ماه قصرشیرین و سر‌پل‌ذهاب از مهم‌ترین اقدامات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال‌جاری 649 تیم عملیاتی کار امداد و نجات جاده‌ای را انجام داده‌اند، گفت: تیم عملیاتی شامل پنج هزار و 40 نفر نیرو بوده که با 604 دستگاه آمبولانس مشغول خدمت‌رسانی هستند.

این مسئول از 142 مورد رهاسازی مصدومان و متوفیان گرفتار شده در خودروها خبر داد و یادآور شد: نیروهای امدادی در هفت مورد اطفاء حریق جاده‌ای موفق عمل کرده و 78 مورد عملیات را در کوهستان با موفقیت به اتمام رسانده‌اند.

شفیعی تصریح کرد: میانگین زمان اطلاع‌رسانی جاده‌ای به جمعیت هلال احمر پنج دقیقه و 21 ثانیه بوده و این در حالی است که میانگین حضور امدادگران در صحنه عملیات هشت دقیقه و 42 ثانیه و مدت زمان انجام عملیات 54 دقیقه و 16 ثانیه است.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، 163 هزار نفر عضو و داوطلب فعال جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بوده که استان در این زمینه حائز رتبه نخست است.

این مسئول با بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر در چهار گروه مهارت، حمایت، هدایت و مشارکت مشغول خدمت هستند، ادامه داد: هلال احمر کرمانشاه از لحاظ اقدامات جستجوگرانه و نجات رتبه نخست کشوری را داراست و در زمینه اسکان ضروری حائز رتبه دوم کشوری است.

شفیعی از برگزاری 200 دوره تخصصی امداد و نجات در سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: این دوره‌ها در زمینه‌های مختلف نجات جاده‌ای، حمایت روانی، سرپناه اضطراری، نجات در آوار، جاده، ارتفاع، کوهستان و پیش بیمارستانی است.

وی ابراز داشت: برگزاری 46 دوره مسابقات امداد و نجات با شرکت یک‌هزار و 245 نفر، برگزاری 103 دوره گردهمایی امدادگران، برپایی 48 نمایشگاه امداد و نجات و انجام 172 مانور اضطراری از دیگر اقدامات انجام شده توسط جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در سال 92 است.

انتهای پیام/2700/ت40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول