اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:

رونق بافت کهن کرمان با احیای آثار تاریخی امکان‌پذیر است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بازسازی، مرمت و احیای آثار تاریخی موجب رونق بافت کهن و تاریخی استان می‌شود.

رونق بافت کهن کرمان با احیای آثار تاریخی امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی مهاجری ظهر امروز در نشست مشترک مدیران میراث فرهنگی و شهرداری کرمان اظهار کرد: موقعیت تعاملی ایجاد شده بین میراث فرهنگی و شهرداری کرمان برای بروز توانایی‌های دو مجموعه در راستای خدمت به شهروندان مؤثر است.

وی خواستار همکاری مجموعه شهرداری کرمان با میراث فرهنگی شد و افزود: با استفاده از تجارب دیگران و پرهیز از دوباره‌کاری در بحث حفاظت از آثار تاریخی و رعایت ضوابط می‌توانیم رویکرد جدیدی را به کار گیریم تا شاهد تأثیر مثبت این تعامل در بافت قدیم و تاریخی شهر کرمان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطر نشان کرد: با توجه به تجارب ارزنده اداره‌کل میراث فرهنگی استان یزد در احیای بافت تاریخی به منظور استفاده از این تجارب، نشست‌های مشترکی با یزدی‌ها برگزار می‌کنیم.

مهاجری با اشاره به واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی برای مرمت و استفاده عمومی اضافه کرد: سیاست ما در میراث این است که مالکان شخصی بناهای تاریخی را برای مرمت و حفظ این ابنیه و استفاده بهینه از آن تشویق کنیم؛ همچنین در زمینه تغییر کاربری‌ها و ارائه تخفیف در بحث عوارض با بخش خصوصی همکاری می‌کنیم.

وی از انجام مذاکرات با رئیس شورای اسلامی شهر کرمان خبر داد و گفت: این مسئول آمادگی شورا و شهرداری کرمان برای احیای مجموعه قلعه دختر و قلعه اردشیر را اعلام کرده است.

مهاجری ادامه داد: بازسازی، مرمت و احیای آثار تاریخی کرمان موجب رونق بافت تاریخی می‌شود.

وی گفت:‌ نشست‌های مشترک کارشناسان شهرداری و میراث فرهنگی کرمان به صورت منظم و ماهانه برگزار می‌شود تا راهکار رسیدن به جریان مطلوب شهری را با ایجاد نقاط مشترک میان دو مجموعه افزایش دهیم.

انتهای پیام/80019/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول