اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

تهیه 10 فقره پرونده ثبت آثار تاریخی در استان زنجان

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: 10 فقره پرونده ثبت آثار تاریخی در استان زنجان در دست تهیه و اقدام است.

تهیه 10 فقره پرونده ثبت آثار تاریخی در استان زنجان

مهرداد عسگریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: تهیه سه فقره پرونده ثبت میراث طبیعی از جمله درخت کهنسال چنار طارم و چمن سلطانیه توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسی اشیاء تاریخی و فرهنگی توقیفی و مکشوفه در سطح استان زنجان از مهم‌ترین اقدامات معاونت مرمت و احیاء آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به شمار می‌رود، تصریح کرد: همکاری‌های لازم با بخش گردشگری استان نیز صورت می‌گیرد.

معاون مرمت و احیاء آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر پنج باب از موزه‌های استان زنجان فعال است، اضافه کرد: این موزه‌ها شامل موزه باستان‌شناسی ذوالفقاری، موزه باستان‌شناسی ابهر، موزه مردم‌شناسی رختشویخانه، موزه باستان‌شناسی سلطانیه و موزه صنایع‌دستی دارایی می‌شود.

عسگریان با اشاره به اینکه ساماندهی آثار شاخص تاریخی، فرهنگی و مذهبی استان زنجان در دستور کار این اداره کل قرار دارد، بیان داشت: تکمیل مرمت و اجرای سر درب مسجد جامع زنجان از جمله برنامه‌های در دست اقدام اداره کل میراث فرهنگی در بخش مرمت آثار به شمار می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه مرمت‌های اضطراری نیز در برخی از بناهای تار یخی و مذهبی صورت می‌گیرد، ادامه داد: در این راستا مرمت اضطراری در 20 بنای استان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/73006/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول