اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نوروز 93 صورت می‌گیرد

فعالیت 20 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از فعالیت 20 پایگاه فعال ثابت و موقت در محور جاده‌های پر تردد این استان خبر داد و گفت: 800 امدادگر به‌ صورت شبانه‌روزی در پایگاه‌های امداد و نجات مستقر خواهند شد.

فعالیت 20 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عادل شفیعی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از تاریخ 25 اسفندماه‌ سال‌جاری لغایت 15 فروردین‌ماه سال آینده آماده کمک‌رسانی به مسافران نوروزی است.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، این جمعیت در دو بخش امداد و نجات جاده‌ای (نوروزی) و راهنمایی مسافران نوروزی به هم‌وطنان سراسر کشور خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

شفیعی از وجود 20 پایگاه فعال ثابت و موقت در محور جاده‌های پر تردد استان کرمانشاه خبر داد و خاطرنشان کرد: یک هزار و 800 نفر امدادگر و نجات‌گر به‌صورت شبانه‌روزی در پایگاه‌های امداد و نجات مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه پایگاه‌های اسکان موقت امدادرسانی به سوانح و حوادث جاده‌ای است، ابراز داشت: ورود خودرو نجات به صحنه حادثه و حضور آمبولانس به‌موقع در صحنه تصادف، از اهم فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به شمار می‌رود.

این مسئول تصریح کرد: تلفن بین‌المللی 112 آماده دریافت هرگونه گزارش‌‌های سوانح رانندگی و جاده‌ای است که در صورت تماس بلافاصله ماموران امدادی به محل حادثه اعزام می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه راهنمایی مسافران نوروزی از دیگر وظایف اصلی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به شمار می‌رود، افزود: 2 هزار و 200 نفر از عوامل اجرایی در 22 پایگاه راهنمایی آماده ارائه راهنمایی‌های لازم به مسافران نوروزی هستند.

شفیعی ابراز داشت: وجود 10 پزشک متخصص در 10 پایگاه ثابت امداد و نجات، توزیع بروشورهای معرفی آثارهای باستانی، مکان‌های تفریحی و زیارتی، برپایی ایستگاه‌های سلامت در خصوص سنجش قندخون، فشارخون و ایستگاه‌های صلواتی از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای مسافران نوروزی است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه 163 هزار نفر عضو و داوطلب دارد، یادآور شد: از این تعداد 6 هزار نفر امدادگر و نجات‌گر بوده و مابقی در تیم‌های تخصصی مداخلات اجتماعی مشغول فعالیت هستند.

این مسئول اظهار داشت: طرح فرشتگان رحمت توسط جمعیت هلال احمر کرمانشاه از ابتدای اسفندماه سال‌جاری برگزار شده و تا تاریخ دهم فروردین‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

به گفته شفیعی، طرح فرشتگان رحمت با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم در راستای کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه اجرا شده و تاکنون 3 هزار و 500 سبد غذایی در میان جامعه هدف توزیع شده و تعداد توزیع بسته‌های غذایی تا پایان سال به 6 هزار بسته افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/2700/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول