اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت جمعی از خیران اصفهانی

طناب دار از گردن یک جوان اصفهانی باز شد

یک جوان زندانی محکوم به قصاص نفس پس از چهارسال حبس با کمک موسسه علی ابن ابیطالب(ع) و جمعی از خیرین اصفهانی از طناب دار رهایی یافت.

طناب دار از گردن یک جوان اصفهانی باز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امروز و در آستانه سال جدید با تلاش و پیگیری‌های مستمر و وساطت مدیران موسسه علی ابن ابیطالب(ع) و جمعی از خیران اصفهانی، طناب دار از گردن یک جوان باز شد.

این فرد که چهار سال قبل در سن 26 سالگی به جرم قتل عمد محکوم به قصاص نفس شده بود، به همت جمعی از خیران از مرگ حتمی نجات یافت.

این مددجو در حکم سومی که برای وی صادر شده بود قرار بود فردا، بیست و یکم اسفند ماه حکم قصاص اجرا شود که از مرگ نجات یافت و به زندگی بازگشت.

رئیس هیئت مدیره موسسه علی ابن ابیطالب(ع) درباره رهایی این جوان اعدامی به خبرنگار فارس گفت: امیدواریم روح عفو و گذشت از دیگران در جامعه ما تقویت شود زیرا به فرموده مولای متقیان لذتی که در بخشش است در انتقام نیست.

محمد مهدی هدایت درباره درگیری‌هایی که منجر به قتل می‌شود، تصریح کرد: خشم نیرویی است دفاعی که برای دفاع از خود و پاسداری از حق در نهاد انسان گذارده شده ، ولی چون از محور اصلی خویش خارج شود، تبدیل به یکی از رذائل بزرگ می‌شود.

وی افزود: همان‌طور که در قرآن نیز اشاره شده متقین کسانی هستند که در راحت ورنج انفاق می‌کنند و خشم خود را فرو می‌برند و از خطای مردم می‌گذرند و خداوند نیکوکاران را دوست دارد.

این پیش‌کسوت ورزشی تاکید کرد: عفو و بخشش مهم‌ترین عنصر پایدار سازی ارتباطات فردی، خانوادگی و اجتماعی است و عامل سلامتی روح و روان در فرد و جامعه است اما در کنار این موضوع امیدوارم با آموزش مهارت‌های زندگی و نحوه مقابله با خشم  در خود و فرزندان و اطرافیانمان کمتر شاهد این گونه اتفاق‌ها باشیم زیرا  این گونه درگیری‌ها بیشتر در دوران نوجوانی و جوانی رخ می‌دهد .

انتهای پیام/63006/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول