اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت داوطلبان هلال‌احمر خراسان رضوی خبر داد

حضور 38 هزار عضو و داوطلب در هلال‌احمر خراسان رضوی

سرپرست معاونت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی از خدمات‌رسانی 38 هزار عضو و داوطلب در هلال‌احمر استان بدون دریافت حقوق و مزایا خبر داد.

حضور 38 هزار عضو و داوطلب در هلال‌احمر خراسان رضوی

افسانه‌ اسماعیل‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در رابطه با افراد عضو و داوطلب در سازمان جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی اظهار کرد: از 38‌ هزار نفر عضو و داوطلب در هلال‌احمر استان 18 هزار نفر را مردان و 20 هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در تمامی 15 شعب هلال‌احمر در سطح استان 33 نفر کارمند هستند و داوطلبان نیز اعم از معاون داوطلبان، رئیس اداره جذب، رئیس خدمات حمایتی، مسئولان داوطلبان و کارشناسان داوطلبان مشغول به فعالیت هستند، افزود: مسئولان داوطلبان این شعبات، آموزش داوطلبان را نیز بر عهده دارند.

اسماعیل‌زاده در خصوص آموزش داوطلبان ادامه داد: آموزش داوطلبان به صورت آموزش‌های 35 ساعته امداد، 8 ساعته بازآموزی و آموزش‌های تخصصی داوطلبان (توانمندسازی داوطلبان) انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در تمام دوره‌های آموزشی از ابتدای سال جاری تا آذرماه 4 هزار و 890 داوطلب آموزش‌ها را فرا گرفته‌اند.

این مسئول تصریح کرد: در مرکز آموزش تخصصی مین که مکانی برای عبور افاغنه در مرز دوغارون تایباد است علاوه بر قسمت امداد که آموزش آمادگی مقابله با مین را می‌گذرانند، در قسمت داوطلبان آموزش بازآموزی 8 ساعته نیز برگزار می‌شود و از ابتدای سال جاری تا آذرماه در مرکز مذکور نزدیک به 11 هزار نفر این دوره‌ها را گذرانده‌اند.

سرپرست معاونت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی همچنین در خصوص شرایط داوطلب شدن اظهار کرد: هر فرد بالای 29 سال علاقمند به داوطلب شدن، می‌تواند با ارائه فتوکپی شناسنامه، فتوکپی کارت ملی و 2 قطعه عکس، تکمیل کردن فرم عضویت و سپس تحویل مدارک مذکور به سازمان هلال‌احمر از کارت هوشمند صادر شده برخوردار شده و دارای شماره عضویت شود.

وی افزود: فعالیت اعضای داوطلب سازمان هلال‌احمر در قالب 4 گروه مشارکت، مهارت، حمایت و هدایت خلاصه می‌شود.

اسماعیل‌زاده با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های بسیار در سازمان هلال‌احمر خراسان رضوی از پروژه‌های سلامت، حمایت و آموزش این سازمان نام برد و ادامه داد: در پروژه آموزش علاوه بر آموزش‌هایی که ذکر شد، آموزش‌هایی در رابطه با بیماری‌های هپاتیت، ایدز، مهارت‌های زندگی و غیره نیز ارائه می‌شود.

وی در رابطه با پروژه سلامت نیز اظهار کرد: اعضا و پزشکان داوطلب در قالب کاروان سلامت با داروهایی که هزینه آن از خیرین و قسمتی از بودجه هلال‌احمر تأمین می‌شود به داخل روستاها رفته و ویزیت رایگان انجام می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: در پروژه حمایت نیز داوطلبان وسایلی اعم از مواد غذایی، وسیله‌های ضروری زندگی و ... را میان نیازمندان روستاها توزیع می‌کنند.

اسماعیل‌زاده گفت: در حقیقت سازمان جمعیت هلال‌احمر حلقه اتصال میان نیاز و نیازمند بوده و با یاری توانمندان به یاری نیازمندان می‌رود.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول