اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد زنجان خبر داد

واگذاری مدیریت مجتمع‌های فرهنگی زنجان به بخش خصوصی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مدیریت مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان زنجان به بخش غیر دولتی واگذار می‌شود.

واگذاری مدیریت مجتمع‌های فرهنگی زنجان به بخش خصوصی

ناصر مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: طی سال جاری دبیرخانه شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تشکیل شده است و در سال آینده این شورا کار خود را با دقت بیشتری انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا با موضوعاتی چون عفاف، حجاب و فرهنگ استان مورد حمایت‌های معنوی و مادی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: فصل‌نامه فرهنگ زنجان نیز به عنوان تنها فصل‌نامه فرهنگ و هنر استان با فراز نشیب‌هایی مواجه بوده که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هر فصل به صورت مرتب تولید و توزیع می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه واگذاری مجتمع‌های فرهنگی و هنری به بخش غیر دولتی با اولویت اهل فرهنگ و هنر صورت می‌گیرد، اضافه کرد:‌ مدیریت فرهنگسرای امام خمینی زنجان نیز به بخش غیر دولتی واگذار می‌شود.

مقدم با اشاره به اینکه در مجتمع‌های فرهنگی با وجود هزینه‌های زیاد، تامین این هزینه‌ها از عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خارج است، بیان داشت: فقط مدیریت مجتمع‌های فرهنگی واگذار می‌شود و کاربری آنها تغییری نمی‌کند.

این مسئول با بیان اینکه هدف از واگذاری مدیریت مجتمع‌های فرهنگی درآمدزایی و پر کردن فضاهای خالی این مجتمع‌ها است، یادآور شد: هنرمندان و انجمن‌های مختلف همچون گذشته از این فرهنگسرا و فضاهای آن استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان نیز در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، ادامه داد: توسعه کانون‌ها فقط از جنبه کمی مورد نظر نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه باید در مرحله نخست به امکاناتی که به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان داده‌ایم و استفاده‌هایی که مردم از آن می‌کنند، آگاه باشیم، افزود: پس از این موارد باید به فکر توسعه کمی بود.

مقدم با تاکید بر اینکه مساجدی که زمینه تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری را دارند، این کانون‌ها در آن مساجد راه‌اندازی می‌شود، ابراز داشت: برنامه‌ریزی‌های مختلفی در این راستا صورت گرفته است.

انتهای پیام/73006/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول