اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

فرهنگ و ارشاد از خواب غفلت برخیزد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: مؤسسات فرهنگی و هنری استان اردبیل محل امنی برای ترویج فحشا، فساد و بدحجابی شده و هیچ‌گونه نظارتی بر عملکرد این‌گونه مؤسسات فرهنگی و هنری نمی‌شود.

فرهنگ و ارشاد از خواب غفلت برخیزد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی شامگاه شنبه در جمع اهالی فرهنگ و هنر بسیجی در اردبیل اظهار داشت: یکی از مقولات مهمی که امروز می‌تواند در دگرگونی اوضاع یک جامعه تأثیری بسزا داشته باشد، مقوله فرهنگ است به طوریکه فرهنگ یکی از مفاهیم پیچیده و مهمی است که دارای باری وسیع بوده و به کلیه آدات، اخلاقیات، ملکات، باورهای انسان و نمادها و هنجارهای او قابل تعمیم است.

وی تصریح کرد: ‌هر ملتی دارای ذخیره فرهنگی خویش است که به تناسب عمق، فراگیری و قدمتی که دارد سبب قوام ملی و پیوستگی بین افراد و نسل‌های یک ملت با هم و با گذشته خویش است که این ذخیره‌ها که حاصل رنج و تلاش و فراز و فرودهای هر ملت است گرانبهاترین چیز نزد آن ملت و حتی مورد توجه دشمنان است.

دشتی خاطرنشان کرد: فرهنگ عنصر اساسی و رکن اصلی هر جامعه است و در صورت رشد و شکوفایی آن می‌توان به استقلال و خودکفایی رسید و دست بیگانگان را از رسوخ در امور فرهنگی، سیاسی، ‌اقتصادی، اجتماعی و نظامی کشور قطع کرد و از آنجایی که جامعه ایران اسلامی جامعه‌ای دینی و مذهبی است با جوامعی که صرفاً به مسائل مادی و زندگی روزمره مردم می‌اندیشند تفاوت‌های بسیاری وجود دارد.

این مسئول اضافه کرد: به همین دلیل سیاست ما مقهور فرهنگ ماست و چهره پیروز و نمادین انقلاب یک چهره فرهنگی است، فرهنگ ما ساخته شده تاریخ، مکتب و انقلاب ماست و دشمن با شناختی که از پیشینه فرهنگ ما داشت جنگ فرهنگی را از اول انقلاب اسلامی آغاز کرد و امروز با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب هنوز هم این مبارزه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان قسم خورده انقلاب از طریق ترویج فساد، سبک زندگی غربی، مصرف‌گرایی، ‌بی‌حجابی، ‌بی‌توجهی به ارزش‌های الهی و اعتیاد در پی محروم کردن ملت ایران از سرمایه ارزشمند فرهنگ و تمدن اسلامی هستند، بیان کرد: اگر همه ارکان نظام، مردم، جوانان، زنان، مسئولان و دست‌اندرکاران مسائل فرهنگی کشور در سنگر فرهنگی به وظیفه و رسالت خود عمل می‌کردند و با برنامه‌ریزی دقیق و منطقی در برابر هجوم فرهنگی دشمن می‌ایستادند بی‌شک دشمن در این جنگ به مانند جنگ نظامی و اقتصادی شکست می‌خورد.

دشتی یادآور شد: منبع فیض و سرچشمه هدایت قافله‌سالار تمدن نوین اسلامی رهبر معظم انقلاب بیش از 20 سال است که از تهاجم گسترده فرهنگی سخن به میان می‌آورند و راهکارهای لازم برای مقابله با این تهاجم گسترده را ارائه می‌کنند که اگر مسئولان فرهنگی و هنری کشور به این دغدغه‌ها با حساسیت نگاه می‌کردند و آن را جدی می‌گرفتند امروز بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های فرهنگی در این کشور وجود نداشت.

فرهنگ را از دخالت جناح‌بندی و خط بازی‌ها در امان نگه داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان در ادامه گفت: ‌حقیقت این است که رهبر معظم انقلاب با شناخت کافی و برهان لازم در چند سال اخیر توجه به مسائل فرهنگی را لازمه شکوفایی جامعه دانسته تا از این طریق زمینه برای نشر و ترویج احکام اسلامی مهیا شود.

وی با اذعان به اینکه تاکنون متولیان فرهنگی کشور ضریب حساسیت اندکی نسبت به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری دارند، افزود: حرکت‌های فرهنگی ما لاک‌پشتی است و متولیان فرهنگی کشور کمترین توجهی به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ دارند.

دشتی تصریح کرد: ‌اگر می‌بینیم که مقام معظم رهبری امروز از وضعیت فرهنگی کشور نگران هستند، معلوم است که فرهنگ کشور وضعیت نابسامانی دارد، وقتی مدیران یکی از بزرگترین مؤسسات آموزش عالی کشور به مدیران استانی خود دیکته می‌کند که نسبت به بدحجابی و ناهنجاری‌ها بی‌تفاوت باشد، زمانی که بین هنرمند متعهد و هنرمند بی‌تعهد مرزی قائل نمی‌شود، زمانی که انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر مورد غفلت واقع می‌شود، زمانی که در انتخاب مدیران فرهنگی کشور وسواس به خرج نمی‌دهیم، زمانی که برای یک هنرمند ضد نظام خارج‌نشین مغرض میلیون‌ها دلار هزینه می‌شود تا جسد وی به ایران انتقال داده شود، وقتی در مطبوعات به مقدسات توهین می‌شود، ‌زمانی که خواننده زن به روی سن می‌رود، معلوم است که دلسوزان نظام نسبت به وضعیت نامطلوب فرهنگی نگران باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ‌اگر می‌خواهیم واقعاً فرهنگ کشور سر و سامان پیدا کند و از وضعیت نامطلوب به وضعیت مطلوب برسد باید همه دستگاه‌های فرهنگی همت خود را برای نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی به کار ببندند و از دخالت دادن جناح‌ها، خط بازی‌ها و رفاقت در مسائل فرهنگی و هنری کشور به فرهنگ جامعه پرهیز کنند.

دشتی اضافه کرد:‌ هر کس دلسوز کشور است باید در مقابل سلطه و نفوذ فرهنگ منحط غرب بایستد و مسئولان به جای پرداختن به امور بیهوده و بی‌ارزش به فکر تلاش برای تعمیق فرهنگ ناب اسلامی باشند و به توطئه مطبوعاتی علیه مقدسات و نظام لباس آزادی بیان و قلم نپوشانند.

این مسئول با اظهار تأسف از ترویج فحشا، فساد و بدحجابی در برخی از مؤسسات فرهنگی و هنری استان اردبیل بیان کرد: هیچ‌گونه نظارتی برای عملکرد این‌گونه مؤسسات فرهنگی و هنری نمی‌شود به طوریکه اجرای کنسرت موسیقی مبتذل به شدت بالا گرفته و عده‌ای برای پر کردن جیب خود دست به هر کاری می‌زنند، اختلاط نمایش با موسیقی و استفاده از هنرمند نماها در محافل موسیقی و ارتکاب به کارهای غیراخلاقی در این محافل در دید همگان و ناظران فرهنگ و ارشاد اسلامی، عدم مشورت با کارشناسان و نخبگان هنری متعهد استان در تولید برنامه‌ها و برگزاری آیین‌ها و کنگره‌ها وضعیت فرهنگ استان اردبیل را به شکل نامطلوب درآورده است.

انتهای پیام/62001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول