اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه صومعه‌سرا:

لبیک وزیر ارشاد به رهبری صرفا به نامه‌نگاری ختم نشود

امام جمعه صومعه‌سرا گفت: بیانیه وزیر ارشاد به رهبری درباره موضوع فرهنگی کشور تنها منتهی به نامه‌نگاری نباشد و به آن عمل شود.

لبیک وزیر ارشاد به رهبری صرفا به نامه‌نگاری ختم نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی امروز در نماز جمعه این شهر با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: زینب(س) بانوی ایثار، استقامت، صبر و بردباری است.

وی تقارن میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار را ارزشمند خواند و تصریح کرد: پرستاران بدانند که بیماران بیش از دارو به اخلاق خوب و  دلگرم کننده آنها در روند درمان نیازمند هستند. 

*تولی و تبری دستگیره ایمان وجودی انسان است

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به رعایت تولی و تبری الهی گفت: اساس دین فرد مؤمن دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خداوند است.

وی اضافه کرد: تولی و تبری مهم‌ترین دستگیره ایمان وجودی انسان‌ها است.

صدیقی با بیان اینکه تمام اعمال واجب و مستحب مؤمن به حب و بغض الهی ختم می‌شود، یادآور شد: خداوند به واسطه اعمال و کردار آدمی را مورد لطف و مهر خود قرار می‌دهد.

وی زیارت عاشورا و داستان امام حسین (ع) و خاندان ایشان را نماد بارز تولی و تبری الهی برشمرد.

وی بیان کرد: مؤمنان با خواندن زیارت عاشورا در واقع اعلام انزجار خود از دشمنان خدا و ائمه اطهار (ع) و دوستی با دوستان خداوند را زمزمه می‌کنند.

امام جمعه صومعه‌سرا با تصریح بر اینکه در طول تاریخ اسلام همواره دشمن ناشناسی تعداد زیادی از مسلمانان را به باد داده است، متذکر شد: در دوران امام حسین (ع) اگر عده‌ای بصیرت واقعی در پیش می‌گرفتند هرگز داستان عاشورا و وقایع پس از آن شکل نمی‌گرفت.

وی افزود: دشمن‌شناسی از بدو اسلام تاکنون همواره از مباحث مهم و سرنوشت‌سازی بوده که اشتباه در آن حکایت‌های تلخی را به همراه داشته است.

صدیقی با قدردانی از تلاش‌های یک ساله کمیته امداد و منابع طبیعی صومعه‌سرا گفت: خادمی ملت یک اقدام ارزشمند است. 

*حضور آمریکا در لیبی و افغانستان وجهه قانونی ندارد

وی به شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهدا عاملان اصلی افتخار و سربلندی ایران و ایرانی هستند.

خطیب جمعه صومعه‌سرا با اشاره به اوضاع کنونی سوریه خاطرنشان کرد: مردم سوریه با دولت خود هماهنگ هستند و قادرند بر اشرار مسلح پیروز شوند.

وی با بیان اینکه آمریکا در موضوع سوریه بازنده است، یادآور شد: حضور آمریکا در لیبی، افغانستان و ... هیچ وجهه قانونی ندارد.

صدیقی تصریح کرد: در پایان همه نزاع‌ها و جنگ‌ها سرانجام اسلام پیروز است و حتماً اوضاع به نفع مسلمانان تغییر می‌یابد.

وی به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: مردم به فرمان رهبری موضوع فرهنگی را بیش از گذشته رصد کنند تا به افکار شوم و فعالیت زیرکانه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی بیگانه پی ببرند.

امام جمعه صومعه‌سرا با تاکید بر اینکه کسانی که علیه اسلام و مسلمانان قلم یا حرفی می‌زنند به یقین منافق واقعی هستند، اضافه کرد: عده‌ای کتاب‌های صادق هدایت را ترویج می‌دهند و اقدام راهیان نور جمهوری اسلامی را زیر سئوال می‌برند.

صدیقی تمام این اقدام‌ها را خارج از خط اصلی خواند و گفت: دغدغه‌های فرهنگی امری بسیار مهم محسوب می‌شود و حیای پرده‌دری شده جامعه دیگر قابل جمع کردن نیست. 

*بیانیه وزیر ارشاد به رهبری منتهی به نامه‌نگاری نباشد

وی به بیانیه وزیر ارشاد درباره دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: بیانیه وزیر ارشاد تنها منتهی به یک حرف و نامه‌نگاری نباشد و به این اطاعت‌پذیری خود جامه عمل بپوشاند.

به گزارش فارس، امروز به مناسبت هفته درختکاری نهال‌هایی از طرف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه‌سرا بین نمازگزاران توزیع شد.

انتهای پیام/84003/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول