اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی تأکید کرد

رشد شاخصه‌های اقتصادی آذربایجان غربی با سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی با توجه به طبیعت مستعد و جاذبه‌های تاریخی فرهنگی استان، گفت: رشد شاخصه‌های اقتصادی آذربایجان غربی مستلزم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است.

رشد شاخصه‌های اقتصادی آذربایجان غربی با سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری

حسین دبیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بخش گردشگری آذربایجان‌غربی دارای ظرفیت‌های بالقوه فراوانی برای سرمایه‌گذاری است که می‌تواند سبب بهبود شاخص‌های اقتصادی استان شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در بخش گردشگری استان، به ظرفیت‌های استانی در این زمینه اشاره کرد و افزود: آذربایجان غربی به لحاظ موقعیت اقلیمی و جغرافیایی خود از یک سو و وجود بناهای تاریخی از سوی دیگر، می‌تواند در صنعت توریسم سرمایه‌گذاران بسیاری را به سمت خود جذب کند.

دبیری قرارگیری آذربایجان غربی در بین 10 استان نخست کشور به لحاظ وجود آثار تاریخی و فرهنگی ثبت شده در فهرست آثار ملی را نیز دلیلی بر این ادعا خواند و بیان کرد: وجود مناطق گردشگری باری، خوشاکو، تفرجگاه بند و بندر ساحلی گلمانخانه ارومیه، تخت سلیمان تکاب، قره کلیسای چالدران، سد حسنلوی نقده، مجموعه فرهنگی آرامگاه شمس تبریزی خوی، غار سهولان مهاباد و مجموعه تفریحی هفت چشمه نقده در کنار مناطق گردشگری ماکو، مهاباد، شوط و سردشت و بسیاری دیگر از جاذبه‌های گردشگری موجود، جذابیت ویژه‌ای را به این استان داده است.

وی با اشاره به برخورداری استان از جاذبه‌های طبیعی، به طور ویژه به ظرفیت‌های متعدد پارک ملی دریاچه ارومیه در جذب توریسم نیز اشاره و خاطر نشان کرد: این منطقه توان بالایی برای گردشگری گردشگران داشته و ازاین جهت می‌توان از ظرفیت‌های فراوان این بخش در زمینه ورزش‌های زمستانی و آبی نیز استفاده کرد.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی همچنین به وجود دو اثر فرهنگی تاریخی ثبت‌ شده جهانی کشور در استان اشاره و تصریح کرد: وجود دو اثر تخت سلیمان و قره ‌کلیسا می‌تواند نقطه قوت خوبی برای جذب سرمایه‌گذار در بخش گردشگری استان باشد.

این مسئول همجواری استان با سه کشور خارجی را دیگر مزیت استان در این بخش عنوان کرد و آذربایجان غربی را به عنوان دروازه‌های ورودی اروپا به کشور معرفی و مطرح کرد: امیدواریم با وجود این مزیت‌های گردشگری در استان، بتوانیم جایگاه برجسته‌تری در میان دیگر استان‌های کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به این ظرفیت‌های استانی، تصریح کرد: آذربایجان غربی در زمینه گردشگری به اندازه‌ای ظرفیت‌های بالایی دارد که حتی بدون توسعه دیگر بخش‌ها نیز می‌توان وضعیت استان را به میزان قابل توجهی بهبود داده و سبب رشد شاخصه‌های اقتصادی آن شد.

دبیری گفت: طبیعت مستعد و عرصه‌های تاریخی فرهنگی استان به تنهایی نمی‌تواند در دنیای امروز نقش قابل توجهی در جذب گردشگر داشته باشد و رونق این صنعت در استان نیازمند جذب سرمایه‌گذاران بیشتر برای فعالیت در این عرصه است.

انتهای پیام/61006/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول