اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

اهتمام دولت برای ایجاد مناطق گردشگری با مشارکت بخش خصوصی / بناهای تاریخی احیا می‌شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اولویت سازمان در حوزه گردشگری را جذب و جلب گردشگران خارجی عنوان کرد و گفت: جذب بیشتر گردشگر خارجی نیازمند حمایت مسئولان از سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری است.

اهتمام دولت برای ایجاد مناطق گردشگری با مشارکت بخش خصوصی / بناهای تاریخی احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مسعود سلطانی‌فر ظهر امروز در جلسه شورای اداری زرندیه اظهار داشت: لزوم توجه به گردشگری داخلی امری روشن است اما اولویت سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری، جلب و جذب گردشگران خارجی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همکاری و حضور بخش خصوصی را در فرآیند توسعه گردشگری لازم دانست و ادامه داد: صنعت گردشگری از صنایع درآمدزا و مهمی است که توجه به آن نقش موثری در اقتصاد کشور دارد.

وی از اشتغالزایی و ارزآوری به عنوان مزیت‌های حضور گردشگران خارجی در کشور یاد کرد و اظهار داشت: ورود گردشگران خارجی علاوه بر منافع اقتصادی، موجب افزایش تعاملات فرهنگی کشور با سایر ملل می‌شود.

معاون رئیس ‌جمهور با تاکید بر اهمیت افزایش تعامل فرهنگی با سایر کشورها برای معرفی غنای تاریخ و تمدن ایران اسلامی، بیان کرد: توجه ویژه رئیس جمهور به حوزه گردشگری و ارائه تسهیلات بیشتر به علاقمندان سفر به ایران، نیازمند برنامه‌ریزی و اقدامات اثربخش است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این راستا گام‌های موثری برداشته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: توسعه گردشگری، تعامل فرهنگی با سایر کشورها و بهبود روابط در تمامی زمینه‌های اقتصادی و سیاسی را به دنبال دارد.

سلطانی‌فر به ظرفیت‌ها‌ی کشور در زمینه گردشگری اشاره کرد و افزود: امیدواریم با توجه به سیاست‌های تشویقی و حمایتی دولت تدبیر و امید به زودی شاهد تحولی جدی در حوزه گردشگری باشیم.

وی تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار نیازمند سرمایه‌‌گذاری و حمایت مسئولان از بخش گردشگری است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش گردشگری کشور انتظار می‌رود شاهد حمایت مسئولان از این مقوله باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه سالانه حدود 4 میلیون گردشگر خارجی از جاذبه‌های دیدنی ایران بازدید می‌کنند، بیان کرد: سالانه یک میلیون گردشگر واقعی و ماندگار از جاذبه‌های گردشگری ایران بازدید می‌کنند که باید شرایطی را فراهم ساخت که شاهد افزایش این تعداد باشیم.

سلطانی‌فر بر لزوم مشارکت بخش خصوصی از بخش گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: دولت مصمم است با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در ایجاد مناطق گردشگری اقدام کند.

معاون رئیس ‌جمهور احیا و مرمت بناهای تاریخی را از اولویت‌های سازمان در راستای  جذب گردشگر خارجی عنوان کرد.

استاندار مرکزی نیز گفت: در حال حاضر جاذبه‌های گردشگری بسیاری در استان وجود دارد که باید از این جاذبه‌ها در جذب گردشگر نهایت بهره را برد و اقتصاد استان را رونق داد.

محمد حسین مقیمی افزود: در حال حاضر شهرستان زرندیه یکی از مناطق مستعد در زمینه گردشگری است اما سرمایه گذاران و نیروهای متخصص در این شهر سرمایه گذاری نمی‌کردند و هیچ گونه اقدامی در منطقه سیاحان زرندیه صورت نمی‌گرفت.

انتهای پیام/87005/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول