اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اعلام کرد

کمبود شدید پرستار در جنوب کرمان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت گفت: در منطقه جنوب کرمان با کمبود پرستار روبه‌رو هستیم و تلاش ما بر این است که این مشکل رفع شود.

کمبود شدید پرستار در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمدرضا محمدی ظهر امروز در آیین تجلیل از پرستاران نمونه جنوب کرمان اظهار داشت: هر سال به مناسب میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار در راستای تقدیر از زحمات این قشر گرامی اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: حضرت زینب کبری(س) اسوه صبر، شکیبایی، فداکاری و ... است و افتخار بزرگی برای پرستاران ما است که روز ولادت این بزرگوار به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است که این نامگذاری بی‌حکمت نبوده است.

محمدی‌ با بیان اینکه پرستاری شغل حساسی است، افزود: پرستاری یک هنر و مهارت است که خداوند متعال در تمام انسان‌ها قرار داده است و کسی این حرفه را به عنوان شغل خود انتخاب می‌کند که آن را دوست داشته است.

وی با بیان اینکه جایگاهی که پرستاران دارند، با توجه به خدمتی که انجام می‌دهند، قابل ارزش‌گذاری نیست، خاطرنشان کرد: فرد بیمار در شرایط خاصی قرار دارد و شاید تحمل این اوضاع برای خانواده بیمار هم مشکل باشد که در این مواقع زحمت‌های یک پرستار ملموس می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت گفت: برخی مواقع کمبودها و کم‌کاری‌های دیگران به حساب پرستار گذاشته می‌شود که عمده این مشکلات کمبودهای بیمارستان و یا کمبود پرستار مورد نیاز است.

محمدی با اشاره به کمبود پرستار در کشور و وجود این کمبود به مقدار بیشتر در جنوب کرمان عنوان داشت: تلاش ما بر این است که این مشکل رفع شود، هر چند در این حرفه سختی کار خاص وجود دارد اما امیدواریم با پیگیری‌های لازم پرستاران از این شرایط سخت کاری بیرون بیایند.

وی با بیان اینکه تشکیل نظام پرستاری در منطقه یک اتفاق خوب بود، ابراز داشت: سعی می‌کنیم تعامل خوبی با هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری داشته باشیم و پیشنهادها در حد امکان اجرایی شود.

به گزارش فارس در این آیین که با برنامه‌های شاد و مولودی همراه بود، 24 پرستار نمونه جنوب کرمان تجلیل شدند.

انتهای پیام/80002/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول