اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

ایثار و فداکاری پرستاران نباید مانع نادیده گرفتن حقوق آنها شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه حق پرستار باید در جامعه به موقع ادا شود، گفت: ایثار و فداکاری پرستاران، نباید مانع نادیده گرفتن حقوق آنها شود.

ایثار و فداکاری پرستاران نباید مانع نادیده گرفتن حقوق آنها شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، قاسم جان‌بابایی بعد از ظهر امروز در جشن روز پرستار، با اشاره به کمرنگ شدن اخلاق حرفه‌ای، در گروه پزشکی اظهار داشت: بحث اخلاق پزشکی چیزی است که احساس می‌کنیم روز به روز کمتر می‌شود و اگر بخواهیم آن را جستجو کنیم به طور خاص می‌توان آن را در گروه پرستاری یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اشاره به دستاورد‌های زیاد این دانشگاه بعد از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: پرستاران متخصص و متعهد، با تحصیلات بالا در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، مشغول خدمت هستند که دقت آنها در اجرا، بیشتر از پزشکان است.

وی تصریح کرد: چیزی که مغفول مانده، بحث عدالت در جامعه پرستاری است و حقوق این قشر زحمتکش، به اندازه‌ شان، درجه و زحمات آنها نیست.

این مسئول پیشرفت علوم پزشکی در ایران را، بسیار بیشتر از سایر سازمان‌ها بیان کرد و گفت: بعد از انقلاب، میانگین عمر افراد، 10-15 سال ارتقا یافته است و امید به زندگی زیاد شده است و انتظارات، از دانشگاه علوم پزشکی بسیار بالا رفته است در صورتی‌که در سایر سازمان‌ها این پیشرفت محقق نشده است.

وی با اشاره به بار سنگین دانشگاه در پاسخگویی به انتظارات مردم، گفت: شرایط برای دانشگاه، سخت شده است و مردم توقعاتی دارند که خارج از سیستم علوم پزشکی است.

جان‌بابایی با تاکید بر خدمت پرستاران، بر اساس اعتقادات مذهبی، تصریح کرد: در حال حاضر 160 هزار پرستار در کشور داریم که فقط پاسخگوی یک سوم نیاز کشوری است و پرستاران ما بر اساس اعتقادات دینی و مذهبی انجام وظیفه می‌کنند.

وی افزود: حق پرستار باید در جامعه به موقع ادا شود، ایثار و فداکاری پرستاران، نباید مانع نادیده گرفتن حقوق آنها شود.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از پرستاران نمونه کشوری و استانی تجلیل شد.

انتهای پیام/86004/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول