اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

تحول در بخش کشاورزی اسباب پیشرفت حقیقی اردبیل است

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: ‌تحول در بخش کشاورزی با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و پیشرفته اسباب پیشرفت و توسعه همه‌جانبه استان اردبیل در رسیدن به یک هدف متعالی است.

تحول در بخش کشاورزی اسباب پیشرفت حقیقی اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد باقر بهشتی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی توسعه کشاورزی و منابع طبیعی در اردبیل اظهار داشت: اگر محور اصلی توسعه استان اردبیل بخش کشاورزی و توجه به زیرساخت‌های آن است ما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا با گذر از کشاورزی سنتی و معیشتی بتوانیم گام‌های جدی در مسیر توسعه کشاورزی صنعتی با فناوری‌های جدید برداریم که در این بین تولید محصولات سالم و ارگانیک باید رکن اصلی و هدف‌گذاری جدی باشد.

وی با بیان اینکه ما در مسیر حرکت رو به جلوی خود با برخی تنگناها و موانع در رسیدن به یک نقطه اتحاد و وحدت واقعی نیازمند عزم جدی و پشتوانه علمی در مسیر توسعه هستیم، تصریح کرد: در این زمینه باید همه ظرفیت‌ها را به میدان بیاورند تا با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها بتوان پیشرفت حقیقی را رقم زد.

بهشتی بر شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای عملی در حوزه کشاورزی از سوی دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد و افزود: علی‌رغم وجود آب و خاک مناسب و اقلیم مساعد در استان اردبیل همچنان کشاورزی در این استان معیشتی است و باید برای گذر از این مرحله و مدرن کردن کشاورزی استان دانشگاه‌ها به ویژه اساتید مجرب و صاحب نظران وارد میدان شوند.

این مسئول با بیان اینکه صنعتی کردن بخش کشاورزی استان به افزایش توان تولید و ایجاد اشتغال بین جوانان منطقه کمک می‌کند، خاطر نشان کرد: افزایش بهره‌وری و اقتصادی کردن واحدهای تولیدی کشاورزی استان به عنوان قطب کشاورزی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق در راستای صنعتی کردن کشاورزی است که منجر به افزایش توان تولید و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه می‌شود.

وی به ضرورت اولویت‌بندی در انجام بهتر امور و جذب سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل ادامه داد: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش کشاورزی است که لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با کشاورزی با تعامل و مشارکت اساتید مجرب دانشگاه‌ها و به اندازه وسع و توان خود راهکارهای عملی را در راستای توسعه همه‌جانبه استان توام با تفکر نوین ارائه دهند.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول