اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه منابع طبیعی ساری:

برنامه‌های حفاظت از منابع طبیعی در مازندران ناکارآمد است

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اشاره به اینکه باید منابع طبیعی را برای نسل‌های بعد حفظ کنیم،گفت: برنامه‌های حفاظت از منابع طبیعی در مازندران ناکارآمد است.

برنامه‌های حفاظت از منابع طبیعی در مازندران ناکارآمد است

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، محمدعلی بهمنیار بعد از ظهر در آیین گرامیداشت روز منابع طبیعی، آموزش و پژوهش اظهار داشت: حیات انسان‌ها و همه موجودات به شدت به منابع طبیعی وابسته است.

وی با بیان اینکه انسان‌ها هنوز نتوانستند منابع طبیعی را خوب بشناسند، تصریح کرد: باید برای زنده نگهداشتن فضای آموزشی و علمی منابع طبیعی تلاش کنیم.

بهمنیار افزود: سالانه میلیون‌ها نهال کاشته می‌شود ولی به دلیل عدم مراقبت و بهره‌وری مناسب از بین می‌رود و این نشان می‌دهد برای مراقبت از درخت تلاش نداریم.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گفت: در شمال کشور از منابع طبیعی و از طبیعت سرسبز استفاده نمی‌شود و در استان شاهد فرسایش‌های شدید و سیلاب هستیم.

این مسئول با بیان اینکه ما طبیعت را به خوبی نشناخته و نتوانسته‌ایم با آن کنار بیاییم، بیان داشت: به دلیل کارآمد نبودن تلاش‌ها در این زمینه به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم که هر ساله شاهد سیل در مازندران هستیم.

وی با بیان اینکه فضای شهری استان از فضای سبز برخوردار نیست، خاطر نشان کرد: با قدم زدن در شهر درختی دیده نمی‌شود و شاهد زندگی مصنوعی در شهرها هستیم.

بهمنیار گفت: باید منابع طبیعی را برای نسل‌های بعد حفظ کنیم و نگاه کامل به منابع طبیعی داشت و از برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت براساس درآمدها و منافع جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه این دانشگاه 40 سال قدمت دارد، افزود: این دانشگاه می‌تواند در آینده منابع طبیعی و ارتقای کشاورزی استان نقش به‌سزایی داشته باشد.

وی متذکر شد: سالانه بیش از 100 مقاله و پایان‌نامه در زمینه منابع طبیعی در این دانشگاه ارائه داده می‌شود و به دستگاه‌های اجرایی نیز مرتبط می‌شود.

رئیس دانشگاه منابع طبیعی ساری اذعان داشت: نتیجه تلاش هر دانشجو می‌تواند یکی از مشکلات کشاورزی استان را کاهش دهد و باید بیش از پیش در این بخش تلاش کنیم.

انتهای پیام/86016/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول