اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین:

نتیجه ارزیابی دستگاه‌های اجرایی قزوین اردیبهشت ماه 93 اعلام می‌شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: بر اساس ابلاغ ستاد مرکزی صیانت از حقوق شهروندی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی مشمول ارزیابی صورت گرفته و نتایج آن تا اردیبهشت ماه 93 اعلام می‌شود.

نتیجه ارزیابی دستگاه‌های اجرایی قزوین اردیبهشت ماه 93 اعلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسن کاشی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این ستاد در دولت قبل راه‌اندازی شده و حول دو محور عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی فعالیت می‌کند.

وی افزود: پس از راه‌اندازی ستاد مرکزی صیانت از حقوق شهروندی در وزارت کشور، در سطح استان‌ها نیز استانداری‌ها اقدام به راه‌اندازی این ستاد کردند تا تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا انجام شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اضافه کرد: برنامه‌های ابلاغ شده توسط این ستاد در دستگاه‌های اجرایی به اجرا درآمده و به منظور بررسی و ارزیابی نحوه اجرای این برنامه‌ها هر ساله ارزیابی لازم توسط ستاد صیانت استان صورت می‌گیرد.

کاشی ادامه داد: در دو سال گذشته که این ارزیابی در استان قزوین صورت گرفته سعی شده روی کیفیت برنامه‌هایی که به مرحله اجرا در می‌آید تمرکز شود زیرا بسیاری از موارد برنامه‌هایی که اجرا می‌شود، از خروجی مطلوبی برخوردار نیست.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین عنوان کرد: برنامه‌های ستاد صیانت در سه محور برنامه 12گانه ستاد صیانت که از ستاد مرکزی ابلاغ شده، برنامه درون سازمانی در راستای گسترش عفاف و حجاب در درون سازمان‌ها و وظایف تخصصی دستگاه‌ها در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب است.

کاشی تصریح کرد: در حال حاضر 26 دستگاه اجرایی مأموریت دارند حول محورهای گسترش عفاف و حجاب در سطح کشور ایفای نقش کنند.

وی گفت: برای ارزیابی دستگاه‌های اجرایی نیز این سه محور مدنظر قرار گرفته و برای ارزشیابی دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به اینکه رویکرد ارزیابی معطوف به اقدام و دریافت نتیجه مطلوب است، ابراز کرد: در این زمینه دو بخش کلی مورد توجه قرار گرفته که یکی اجرا و وضعیت کمی برنامه‌هایی است که به دستگا‌‌ه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

کاشی افزود: بخش دوم نتایج حاصل از اجرای برنامه‌های ابلاغی به دستگاه‌های اجرایی و آنچه که هدف برنامه‌ریزان ستاد مرکزی بوده است.

وی اضافه کرد: برای ارزیابی در مرحله نخست باید خود ارزیابی صورت گیرد و هر یک از دستگاه‌های اجرایی گزارشی از عملکرد خود ارائه داده و بر اساس شاخص‌های اعلام شده به فعالیت‌های خود امتیاز دهد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: پس از این مرحله مستندات دستگاه اجرایی همراه با لیست خود ارزیابی به دبیرخانه ستاد صیانت از حقوق شهروندی ارسال می‌شود.

کاشی ابراز کرد: در مرحله بعدی ارزیابی توسط نیروهای بازرسی ستاد انجام شده و نتیجه ارزیابی بازرسان به دبیرخانه ستاد ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هیئت داوران تشکیل شده در استان هر دو گزارش را تحویل گرفته و مورد بررسی قرار می‌دهند تا به نتیجه مطلوبی از ارزیابی دست یابند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین عنوان کرد: بر اساس این برنامه ارزیابی تا پایان بهمن ماه سال جاری مصوبات ستاد صیانت استان به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

کاشی افزود: جلسه توجیهی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مشمول ارزیابی حداکثر تا پنج اسفندماه سال جاری برگزار شده و تا 20 اسفندماه سال جاری نیز دستگاه‌های اجرایی باید گزارش خود ارزیابی و مستندات عملکرد خود را به دبیرخانه ستاد صیانت از حقوق شهروندی ارائه دهند.

وی اضافه کرد: بازدید از دستگاه‌های اجرایی و بررسی عملکرد آنان توسط بازرسان ستاد صیانت استان حداکثر تا 20 فروردین ماه 93 انجام می‌شود و اردیبهشت ماه 93 نیز نتیجه نهایی ارزیابی دستگاه‌های اجرایی مشمول ارزیابی به وزارت کشور و دستگاه اجرایی ارسال می‌شود.

انتهای پیام/77010/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول