اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر خبر داد

برگزاری طرح آرامش بهاری در امامزادگان ملایر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از برگزاری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در ملایر خبر داد.

برگزاری طرح آرامش بهاری در امامزادگان ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرستان ملایر از همه نظر ویژه است، افزود: بزرگترین ویژگی ملایر داشتن واقفان بزرگ و خیراندیشی است که این شهرستان را از سایر شهرستان‌ها متمایز کرده است.

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری با نهادها و ادارات شهرستان در اولویت کاری قرار دارد، افزود: برنامه‌‍‌‌ریزی و اجرای نیت واقف مهمترین کار در اوقاف است و ما مکلف به انجام نیت واقفان هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص بقاع متبرکه اظهار داشت: در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه تاکنون برنامه‌هایی را در این راستا اجرایی و یا در دست اجرا دارد.

وی اجزای طرح سراسری آرامش بهاری در بقاع متبرکه و امامزادگان را یکی از این طرح‌ها دانست و افزود: این طرح برای سومین سال در شهرستان ملایر همزمان با ایام نوروز اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام عزیزی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و استفاده از ظرفیت آن در تعطیلات به منظور ارتقای سطح فرهنگی زائران و مسافران است.

وی بیان کرد: امامزادگان بهترین مکان برای تغذیه معنوی بوده و اجرای این طرح می‌تواند عامل ابلاغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی و شناخت بیشتر مردم با امامزادگان باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در ادامه از غبارروبی و عطرافشانی امامزادگان ملایر همزمان با ایام نوروز خبر داد و گفت: اجرای برنامه تحویل سال در همه امامزادگان انجام می‌شود.

وی از انجام برنامه‌های ویژه تحویل سال در تکیه حضرت ابوالفضل(ع)، امامزاده عبدالله ملایر و امامزاده‌ ابراهیم طجر سامن خبر داد و افزود: در برنامه سال تحویل قرائت قرآن، دعای تحویل سال و پیام نوروزی مقام معظم رهبری پخش می‌شود.

حجت الاسلام عزیزی از برپایی خیمه‌های معرفت در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان در راستای طرح آرامش بهاری خبر داد و ابراز داشت: 10 نفر از مبلغان بومی و مبلغان اعزامی از قم برای اجرای برنامه‌های مختلف در خیمه‌های معرفت مستقر می‌شوند.

وی اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه، ایجاد پایگاه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی، راه‌اندازی مرکز مشاوره در بقاع، توزیع بروشور با موضوعات مختلف مذهبی و فرهنگی را از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری اوقاف برشمرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در ادامه به تقارن ایام فاطمیه با ایام عید نوروز اشاره کرد و گفت: به خاطر حفظ حرمت ایام فاطمیه برنامه‌ها نیز متناسب با این ایام خواهد بود.

وی اضافه کرد: تا قبل از نهم فروردین ماه هیچ کدام از بقاع متبرکه و همچنین امامزادگان شهرستان سیاهپوش نمی‌شوند.

عزیزی ابراز داشت: همزمان با شروع دهه دوم ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) همه بقاع متبرکه سیاهپوش شده و برنامه‌های متناسبی با این ایام در بقاع متبرکه آغاز می‌شود.

وی افزود: برنامه ویژه ایام شهادت حضرت زهرا(س) با نام سوگواره یاس نبوی در همه بقاع متبرکه و ویژه‌برنامه شهادت این بانوی بزرگ در شب شهادت در بقاع شاخص شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر ابراز داشت: همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه(س)، 5 هزار نفر از مردم با همکاری اداره اوقاف، سازمان تبلیغات، دانشگاه‌ها و ... با محوریت امام جمعه در مسجد جامع ملایر اطعام می‌شوند.

وی از پرداخت عیدی 130 میلیون تومانی اوقاف به محرومین ملایر خبر داد و گفت: با معرفی و همکاری آموزش و پرورش بهزیستی، کمیته امداد، دانشگاه‌ها و سایر نهادها دانش‌آموزان و دانشجویان و طلاب محروم از این عیدی بهره‌مند می‌شوند.

عزیزی بیان کرد: به مناسب فرا رسیدن عید نوروز مبلغ 80 میلیون تومان عیدی اوقاف ملایر به 800 نفر از دانش‌آموزان محروم شهرستان ملایر اهدا خواهد شد.

وی عنوان کرد: 50 میلیون تومان عیدی نیز به 500 نفر از طلاب و دانشجویان نقدا یا به صورت بن خرید کالا (خوراک و پوشاک) اهدا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از اهدای جوایز برگزیدگان مسابقات قرآن مرحله شهرستانی در رشته‌های مختلف خبر داد و گفت: در این مراسم به سه نفر از برگزیدگان هر رشته مرحله شهرستانی هدایایی اهدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مراسم تجلیل از مستاجرین خوش‌حساب که روز سه‌شنبه 20 اسفندماه برگزار می‌شود، افرادی که تاریخ تجدید سند اجاره خود را به موقع تنظیم کرده‌اند، مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

عزیزی خاطرنشان کرد: در این مراسم که در امامزاده عبدالله ملایر برگزار می‌شود به قید قرعه، 20 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و 20 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس با مجموع اعتبار 15 میلیون تومان به این افراد اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/89013/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول