اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

هزینه‌کرد موقوفات براساس نیات واقفان از مهم‌ترین اهداف اوقاف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: هزینه‌کرد موقوفات بر اساس نیات واقفان از مهم‌ترین اهداف اوقاف است.

هزینه‌کرد موقوفات براساس نیات واقفان از مهم‌ترین اهداف اوقاف است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری امشب در نشست مشترک با اداره ثبت شهرستان طارم اظهار کرد: احیا و توسعه موقوفات و همچنین هزینه آنها بر اساس نیات واقفان یکی از اموری است که به صورت ویژه مورد توجه اداره کل اوقاف بوده و در این خصوص اقدامات بسیاری در سطح استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 12 هزار نیت در بحث موقوفات وجود دارد، اضافه کرد: مسئولان اداره کل اوقاف در تلاش هستند تا موقوفات را بر اساس نیات واقفان آن هزینه کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف در بحث عمل به نیات واقفین خیر اندیش بسیار مثبت عمل کرده است، گفت: عمل به نیات امینانه واقفان و هزینه‌کرد صحیح و اصولی موقوفات از مهم‌ترین اهداف اداره کل اوقاف است.

این مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این اداره کل در راستای توسعه موقوفات و احیای آنها بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده روز به روز شاهد افزایش تعداد موقوفات در استان هستیم.

باقری با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات موقوفات در زمینه ترویج فرهنگ وقف و اعتماد سازی در بین واقفان اظهار کرد: در این سامانه تمام اطلاعات مربوط به موقوفات بیان شده است.

وی یادآور شد: در سامانه جامع اطلاعات اداره کل اوقاف حتی اطلاعات مربوط به مستاجران نیز گنجانده شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در چند سال اخیر اقدامات مطلوبی در بحث ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف صورت گرفته، اضافه کرد: تبلیغ اقدامات انجام شده و بیان آموزه‌های دینی در این بخش تأثیر بسزایی در روی آوردن مردم به وقف داشته است.

انتهای پیام/73005/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول