اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد زنجان خبر داد

برگزاری جشنواره مطبوعات در استان زنجان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: جشنواره مطبوعات در این استان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره مطبوعات در استان زنجان

ناصر مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دوره آموزشی خبرنگاری در دو مقطع مقدماتی و حرفه‌ای طی سال آینده در استان زنجان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش سینمایی و فعالیت‌های هنری طی سال‌های اخیر جشنواره‌ای در استان زنجان برگزار نشده بود، تصریح کرد: در سال جاری جشنواره‌هایی در استان برگزار شد و زنجان در جشنواره فجر جزء سه استان برتر شناخته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی در بخش فرهنگ و هنر یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که نسبت به اجرای آن مصر هستیم، اضافه کرد: مقدمات لازم در این راستا نیز در استان انجام شده است.

مقدم با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر در استان زنجان راه‌اندازی می‌شود، بیان داشت: این دانشگاه به صورت رسمی از مهر ماه سال آینده در استان افتتاح می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مقدمات لازم در زمینه دانشگاه علمی کاربردی در استان انجام شده و مجوز لازم در این راستا پس از عید نوروز صادر می‌شود، ادامه داد: امیدواریم این دانشگاه سبب رونق بیشتر هنر در استان شود.

وی با تاکید بر اینکه برخی از انجمن‌های استان زنجان تعطیل است که باید برای فعال شدن دوباره این انجمن‌ها، مجمع‌هایی تشکیل شود، یادآور شد: بزرگ‌داشت مفاخر و برجستگان استان نیز از دیگر برنامه‌های مورد نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان طی سال آینده به شمار می‌رود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه حمایت از گسترش برنامه‌های دینی و قرآنی از جمله برنامه‌های این اداره کل محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تشکیل دوره‌های ترجمه، مفاهیم قرآن و دوره تفسیر قرآن و آموزش نهج‌البلاغه از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده محسوب می‌شود.

مقدم اذعان داشت: افرادی که علاقه ایجاد موسسه قرآنی دارند می‌توانند نسبت به دریافت مجوز لازم در این راستا به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مراجعه کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه توسعه کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان مورد توجه قرار می‌گیرد، متذکر شد: حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا با موضوعات مختلفی از جمله حجاب و عفاف، تاریخ و فرهنگ استان و... نیز از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/73006/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول