اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره ارشاد استان یزد خبر داد

برگزاری نمایشگاه کتاب و جشنواره مطبوعات در هفته آینده

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب و جشنواره منطقه‌ای مطبوعات به عنوان دو رویداد مهم فرهنگی در هفته آینده در استان یزد خبر داد.

برگزاری نمایشگاه کتاب و جشنواره مطبوعات در هفته آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حسن مفیدی، ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان یزد و نخستین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات با حضور استان‌های یزد، کرمان و هرمزگان سوم اسفندماه در یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره ساعت 18 روز شنبه، سوم اسفندماه در تالار فرهنگ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با حضور مسئولان استانی و خبرنگاران استان‌های یزد، کرمان و هرمزگان برگزار می‌شود.

مفیدی با اشاره به آمار نشریان استان یزد بیان کرد: در یزد 106 نشریه، کرمان 174 نشریه و هرمزگان 37 نشریه مشغول به فعالیت هستند که این نشریات استقبال خوبی از جشنواره کردند.

معاون فرهنگی ارشاد یزد همچنین با اشاره به اینکه به دومین جشنواره مطبوعات استان یزد در مجموع 837 رسید که 38 اثر به دلیل نقص مدارک حذف شد،‌ خاطرنشان کرد: این آثار از سوی 396 نفر به جشنواره ارسال شده بود که 27 نفر از این تعداد مربوط به استان‌های کرمان و هرمزگان بودند.

وی یادآور شد: از نشریان استان یزد 518 اثر، از سرپرستی روزنامه‌های سراسری 82 اثر و از خبرگزاری‌ها 125 اثر در این جشنواره شرکت کردند.

مفیدی با اشاره به اینکه آثار برگزیده این جشنواره در یک کتاب منتشر خواهد شد، بیان کرد: در این جشنواره در مجموع از 68 برگزیده تجلیل می‌شود که 29 نفر از این تعداد زن و 39 نفر مرد هستند.

وی ادامه داد: در این جشنواره 12 نفر رتبه اول، 17 نفر رتبه دوم، 17 نفر رتبه سوم و 22 نفر شایسته تقدیر شناخته شدند.

معاون فرهنگی ارشاد استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب استان یزد اظهار داشت: این نمایشگاه از 5 تا 11 اسفندماه در دانشگاه یزد و دو سالن فجر و شهید احمدی روشن برگزار خواهد شد.

مفیدی یادآور شد: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، پنجم اسفندماه ساعت 9 صبح خواهد بود و بیش از 300 ناشر از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: 15 ناشر یزدی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند یافت و آثار منتشر شده خود را در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد.

مفیدی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 170 غرفه تعبیه شده و به دلیل کمبود فضا به احتمال زیاد بسیاری از غرفه‌ها مشترک خواهد بود به نحوی که هر یک غرفه در اختیار دو ناشر قرار می‌گیرد.

وی ساعات بازدید از این نمایشگاه را 9 تا 12 و 16 تا 20 اعلام کرد و افزود: به طور قطع شاهد استقبال گسترده مردم از این نمایشگاه خواهیم بود.

معاون فرهنگی ارشاد استان یزد با بیان اینکه نمایشگاه کتاب، تنها رویداد فرهنگی است که به هیچ گروه و قشر خاصی مرتبط نیست، عنوان کرد: تبلیغات خوبی نیز در سطح شهر صورت گرفته و امیدواریم شاهد استقبال مردم یزد از این نمایشگاه باشیم.

مفیدی یادآور شد: 280 میلیون تومان بن الکترونیک کتاب نیز توسط اداره ارشاد استان یزد خریداری شده که ظرف چند روز آینده توزیع می‌شود و علاقمندان می‌توانند این بن‌ها را با 20 درصد تخفیف خریداری کنند.

وی با بیان اینکه ناشران نیز 20 درصد تخفیف برای خریداران کتاب قائل می‌شوند، بیان کرد: بنابراین کتاب‌های نمایشگاه کتاب یزد امسال با تخفیف 40 درصدی ارائه می‌شود.

مفیدی با بیان اینکه تاکنون در سطح کشور، 257 نمایشگاه کتاب استانی برگزار شده است، تصریح کرد: سهم یزد از این تعداد تنها شش مورد بوده که این امر زیبنده استان دارالعلم یزد نیست.

به گزارش فارس، قرار بود این نشست با سخنرانی بهرام عبدالحسینی مدیرکل ارشاد استان یزد برگزار شود اما به دلیل معرفی مدیرکل جدید در شب گذشته، عبدالحسینی ضمن حضور در این جلسه و خداحافظی با خبرنگاران، سخنرانی جلسه را به معاون فرهنگی ارشاد سپرد.

انتهای پیام/2464/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول