اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی گلستان تاکید کرد

تسهیل روابط بانکی مکمل افزایش روابط تجاری ایران و قزاقستان

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان گلستان بر ایجاد شرایط مناسب برای تسهیل روابط بانکی و تبادل ارزی برای افزایش روابط تجاری ایران و قزاقستان تاکید کرد.

تسهیل روابط بانکی مکمل افزایش روابط تجاری ایران و قزاقستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی صفرنژاد امشب در جلسه توسعه تجاری و روابط دو استان گلستان از ایران و استان منگستائو از قزاقستان که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 15 سال است که به صورت مستقیم با کشور قزاقستان و مستمر با شهر آکتائو استان منگستائو ارتباط تجاری دارم و از نخستین افرادی بوده‎ام که در شهر آکتائو قزاقستان فعالیت تجاری را آغاز کردم و از این بابت بسیار راضی هستم.

وی ادامه داد: درست است که از نظر اقلیمی کشور ایران مقداری از مواد غذایی مردم قزاقستان را تامین می‎کند ولی نیاز مردم دو کشور و فعالان اقتصادی بیش از این اندازه بوده است.

صفرنژاد بیان کرد: شروع این امکان و فراهم آوردن این نیاز با تبادل امکانات خدمات فنی و سرمایه‎گذاری‎های مشترک در بحث ایجاد کارگاه‎های متوسط همانند تهیه خوراک دام، ایجاد مرغ‎داری‎ها، و گلخانه و پرورش ماهیان خاویاری و کارگاه‎های تولیدی مصالح ساختمانی و بسیاری از موارد دیگر از این دست وجود دارد.

روان‎سازی ارتباط مالی نیاز افزایش فعالیت دو کشور

این فعال اقتصادی در استان گلستان خاطرنشان کرد: ایجاد بسترهای مناسب از طرف دولت‎ها لازمه هر کار اقتصادی و همکاری مشترک بین دو کشور است.

صفرنژاد تاکید کرد: تسهیل در روادید برای ارتباطات مستمر، ایجاد کردن امکانات روان‎سازی مسائل مالی از راه مطمئن و از طریق روابط بانکی که از اهم امور است و جزء شرایط ابتدایی فعالیت اقتصادی است و به دلیل نبود امکانات مناسب جابجایی ارزی بین دو کشور ایران و قزاقستان بسیاری از همکاری‎ها ناموفق مانده است.

وی متذکر شد: ایجاد اتاق بازرگانی مشترک و فعال بین دو کشور ایران و قزاقستان و پیگیری موارد تفاهم‌نامه‎های مشترک می‎تواند در توسعه روابط تجاری دو کشور موثر باشد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان گلستان در پایان ابراز داشت: از استاندار منگستائو کشور قزاقستان انتظار می‎رود که به دلیل خواهرخواندگی دو شهر گرگان و آکتائو بیشتر در استان گلستان و شهر گرگان حاضر شوند تا با شناخت بیشتر نسبت به فعالان اقتصادی و سرمایه‎گذاران ایرانی شرایط بهتر را برای حضور سرمایه‎گذاران ایرانی در کشور قزاقستان را ایجاد کنند.

انتهای پیام/83004/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول