اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار منگستائو مطرح کرد

استقبال از سرمایه‎گذاری ایرانی‌ها در قزاقستان

استاندار منگستائو با اشاره به وجود زمینه پیشرفت قزاقستان در بخش ساخت و ساز، گفت: از سرمایه‎گذاران و متخصصان ایرانی در حوزه ساخت و ساز برای حضور و فعالیت در قزاقستان استقبال می‎کنیم.

استقبال از سرمایه‎گذاری ایرانی‌ها در قزاقستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آلیک آیداربایوف امشب در جلسه توسعه تجاری و روابط دو استان گلستان از ایران و استان منگستائو از قزاقستان که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان برگزار شد، اظهار داشت: استان منگستائو در کشور قزاقستان در زمینه تولیدات صنعتی یکی از استان‎های مطرح است.

وی ادامه داد: تولید سرانه ملی به ازای هر شخص در قزاقستان 600 هزار دلار آمریکا است و این یکی از شاخص‎های مهم قزاقستان به شما می‎رود.

آیداربایوف تأکید کرد: تولیدات صنعتی ما بیش از هزار دلار آمریکا 16 هزار میلیارد دلار است و 9 میلیارد دلار آمریکا سالیانه گردش کالا داریم و میزان سرمایه‎گذاری در قزاقستان 2 میلیارد و 800 هزار دلار آمریکا بوده است و استان ما دومین جایگاه را در جذب سرمایه‎گذاری دارد.

منگستائو مرکز لجستیک حمل و نقل قزاقستان است

استاندار منگستائو خاطرنشان کرد: در زمینه صنعت داخلی در کشور قزاقستان به نفت و گاز مربوط می‎شود و این 70 درصد را به خودش اختصاص داده و صنایع تبدیلی 6 درصد و حمل و نقل 18 درصد را به خودش اختصاص داده است.

آیداربایوف بیان داشت: در استان منگستائو کشور قزاقستان پروژه‎های سرمایه‎گذاری بسیار زیاد و بزرگی در حال انجام است که برای مثال در سال گذشته یک کارخانه تولید بتن به بهره‎برداری رسید که 200 میلیون یورو برای این پروژه صرف شد و امسال هم می‎خواهیم پروژه بزرگ بتن را به بهره‎برداری برسانیم و هزینه سرمایه‎گذاری جذب شده برای این پروژه 200 میلیون یورو است.

وی افزود: استان منگستائو در حال تبدیل شدن به یک مرکز لجستیکی حمل و نقل است و شاهد این ادعا ساخت راه‎آهن و جاده‎های مختلف است که استان منگستائو را با مرکز قزاقستان مرتبط می کند و ما در حال افزایش توان بندر آکتائو هستیم و توان خود را از 15 میلیون به 20 میلیون افزایش بدهیم.

از سرمایه‎گذاران ایرانی استقبال می‎کنیم

استاندار منگستائو با استقبال از حضور سرمایه‎گذاران ایرانی در کشور قزاقستان و استان منگستائو در این کشور تصریح کرد: دولت قزاقستان سعی می‎کند تا با سفارشات دولتی ساخت و ساز در این کشور را افزایش دهد و دو کشور ایران و قزاقستان می‎توانند با فراهم آوردن شرایطی مناسب از حضور سرمایه‎گذاران و متخصصان در این امر در دو کشور استفاده کنند.

آیداربایوف گفت: با توجه به اینکه در کشور قزاقستان ساخت و ساز خصوصی در حال گسترش است ما از حضور سرمایه‎گذاران در بخش ساخت و ساز در کشور قزاقستان و به‎خصوص استان منگستائو در این کشور استقبال می‎کنیم.

وی در پایان متذکر شد: سرمایه‎گذاران در بخش ساخت و ساز می‎توانند به انجام این فعالیت در کشور قزاقستان و استان منگستائو در این کشور بپردازند و پس از ساخت ساختمان حتی می توانند آنها را به فروش برسانند و این نکته نیز مهم است که ما در بخش مالیاتی نیز تخفیف‎های خوبی داریم.

انتهای پیام/83004/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول